سرپرست فرمانداری جوانرود: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه همگانی است


سرپرست فرمانداری جوانرود: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه همگانی است

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست فرمانداری جوانرود با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم وظیفه همگانی است، گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سعدی نقشبندی» روز پنجشنبه در کارگروه پیشگیری از جرم با موضوع سرقت که در دادگستری جوانرود برگزار شد، اقدامات پیشگیرانه مهم را راهکار مقابله با جرائم عنوان کرد و افزود: آموزش‌های تخصصی و با کیفیت از مهمترین این اقدامات است که باید با برنامه ریزی مناسب این مهم در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی به توانمندسازی افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی و اقشار آسیب پذیر برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: باید با بهره گیری از تسهیلات کم بهره شرایط را برای توانمندسازی این قشر فراهم کنیم.

رییس دادگستری جوانرود نیز گفت: تحقق پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم عمومی است.

«نریمان شفیعی» افزود: آموزش و اطلاع رسانی دو رکن اصلی در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی هستند که باید مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی بر اهمیت پیشگیری از سرقت در اموال دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: سرقت تجهیزات و اموال دولتی علاوه بر خسارت مادی و منافع عمومی جامعه ، اثرات منفی فراوانی دارد و موجب اختلال در خدمات رسانی خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جوانرود هم با بیان اینکه شهرستان جوانرود جرائم خشن ندارد، گفت: بیشتر جرائم در این شهرستان از نوع جرائم خُرد و جزئی است.

سرهنگ «بهروز فخری» افزود: امسال ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش جرایم دراین شهرستان داشته ایم.

وی با بیان اینکه آمار سرقت در شهرستان جوانرود ۵۴ درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: در دو ماه گذشته نیز شاهد ۳۳ درصد کاهش جرائم در این شهرستان هستیم.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم