روند ساخت روستای جدید لیره ای جاسک بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


روند ساخت روستای جدید لیره ای جاسک بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روستای مسکونی جدید در حال احداث لیره ای جاسک که توسط مهندسی این نیرو درحال ساخت است بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، دریادار علیرضا تنگسیری روز پنجشنبه در بازدید از روستای جدید لیره ای با اشاره به اینکه تلاش می شود این طرح براساس زمان بندی خود به بهره برداری برسد اظهار داشت: روستای قدیمی لیره ای جاسک سال گذشته بر اثر سیل 1398 به صورت کامل از بین رفته بود و پس از بازدید سال گذشته روند درخواست تعیین کد جغرافیایی روستا، جانمایی مکان جدید و سیر مراحل قانونی مسکن روستایی با تعامل و هم افزایی نهاد ها و ارگان ها در هرمزگان، انجام شد.

وی با بیان اینکه پس از بازدید به سرعت اقدام‌های مهندسی و عمرانی توسط مهندسی نیروی دریایی سپاه برای ساخت این روستای جدید الاحداث لیره ای شهرستان جاسک شروع شده است افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخت روستای جدید با همت جهادی و هم افزایی ارگان ها و دستگاه هایی مانند استانداری، شرکت آب و فاضلاب روستایی، بنیاد مسکن و شرکت توزیع برق هرمزگان هم اکنون در حال ساخت است.

دریادار تنگسیری یادآور شد: تلاش می شود ا ۱۳ دی ماه سال جاری همزمان با سومین سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی این طرح افتتاح و امکانات و خدمات آن در اختیار اهالی روستا قرار بگیرد.

روستای لیره ای جاسک در جریان سیل بزرگ در شرق هرمزگان در سال ۱۳۹۸ کاملا تخریب شد هم اکنون توسط فرماندهی مهندسی نیروی دریایی سپاه با ظرفیت ۲۹ واحد مسکونی هرکدام با زیربنای ۱۱۲ متر، تحت عنوان روستای جدید الاحداث لیره ای در جوار روستای سابق لیره ای درحال احداث است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رمزگشایی از پیام ایران به اسرائیل/ نتانیاهو؛ وامانده بر سر دوراهی