زمینه حضور مسئولان شهرستان را می توان به همت کانون های مساجد، برای رفع مشکلات مردم فراهم کرد


زمینه حضور مسئولان شهرستان را می توان به همت کانون های مساجد، برای رفع مشکلات مردم فراهم کرد

حجت الاسلام امیدی با اشاره به تاثیر حضور مسئولان در مساجد، گفت: به همت کانون های مساجد در قالب میزهای خدمت می توان زمینه حضور مسئولان شهرستان برای رفع مشکلات مردم را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز (پنج شنبه 5 خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان «قیروکارزین» که با محوریت بررسی وضعیت کانون های مساجد این شهرستان با عنوان «مسجد، هسته مقاومت» برگزار شده بود، گفت: تعداد 24 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان قیروکارزین در حال فعالیت هستند که با توجه به وجود 107 مسجد و 47 حسینیه در فهرست اماکن مذهبی شهرستان نیاز است تا برای تاسیس و راه اندازی کانون های مساجد همکاری شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد در ارتقای سطح فرهنگ و بینش دینی جامعه خاطرنشان کرد: تعداد مساجد ساخته شده قابل توجه است و اکنون زمان آن است که در بحث نرم افزاری نیز اقدام شود که با تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان عمران معنوی مساجد را هم مدنظر قرار داد.

وی، جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد قیروکارزین را در بین شهرستان های استان فارس جایگاه خوبی ارزیابی و تاکید کرد: ظرفیت های خوبی در رشته های مختلف وجود دارد که کانون های مساجد شهرستان با ثبت برنامه ها در سامانه «بچه های مسجد» باید این برنامه ها را معرفی کنند.

حجت الاسلام امیدی از حمایت از طرح هایی با محوریت کارآفرینی، اشتغال زایی و رفع آسیب های اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: زمان ارائه طرح ها تیر ماه است که با اطلاع رسانی که انجام می شود کانون های مساجد می توانند با اخذ شناسه ملی طرح های کانون را اجرایی کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه با اشاره به پیگیری های انجام شده توسط این ستاد در خصوص اوقات فراغت، گفت: در بحث اسکان شرایط برای اردو های شیراز و مشهد در حال پیگیری است و مکان های مذهبی، استخر ها و سینماها نیز با انعقاد تفاهم نامه برای بازدید اعضای کانون ها آماده خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر حضور مسئولان در مساجد، تاکید کرد: به همت کانون های مساجد در قالب میزهای خدمت می توان زمینه حضور مسئولان شهرستان برای رفع مشکلات مردم را فراهم کرد.

حجت الاسلام امیدی، خواستار توجه نهاد های شهرستان به بحث اوقات فراغت اعضای کانون ها شد و اظهار داشت: ترتیبی اتخاذ شود تا امکانات در اختیار نهاد هایی نظیر شهرداری برای اجرای برنامه های کانون های مساجد اختصاص یابد تا بتوان از این طریق به جذب نوجوانان و جوانان به مسجد استفاده کرد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت لیر ترکیه امروز 30 فروردین 1403