بزرگترین بانک آمریکا: قیمت بیت کوین بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی آن است


بزرگترین بانک آمریکا: قیمت بیت کوین بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی آن است

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) به عقیده جی پی مورگان، ارزش واقعی بیت کوین نسبت به قیمت کنونی آن بالاتر است. یعنی بر اساس تحلیل فاندامنتال، بیت کوین پتانسیل رشد بالایی دارد. اگرچه اکنون در زمستان بازار ارزهای دیجیتال قرار داریم و قیمت‌ها چنگی به دل هولدرهای خریدار در قیمت‌های بالاتر نمی‌زنند، اما بر اساس تحلیل غول بانکی آمریکا،‌ این... نوشته...

به عقیده جی پی مورگان، ارزش واقعی بیت کوین نسبت به قیمت کنونی آن بالاتر است. یعنی بر اساس تحلیل فاندامنتال، بیت کوین پتانسیل رشد بالایی دارد.

اگرچه اکنون در زمستان بازار ارزهای دیجیتال قرار داریم و قیمت‌ها چنگی به دل هولدرهای خریدار در قیمت‌های بالاتر نمی‌زنند، اما بر اساس تحلیل غول بانکی آمریکا،‌ این حقیقت بازار نیست! جی پی مورگان مدعی است بیت کوین نسبت به قیمتی که اکنون معامله می‌شود،‌ حدود 28 درصد ارزش بالاتری دارد که رقمی قابل توجه است. بزرگترین بانک ایالات متحده قیمت منصفانه بیت کوین را در حال حاضر 38,000 دلار می‌داند.

جی پی مورگان اخیرا در یادداشتی خطاب به مشتریان خود، به این موضوع اشاره کرد که در حال جایگزینی املاک و مستغلات با دارایی‌های دیجیتال (به خصوص رمز ارزها) است، چرا که آن‌ها در حال تبدیل شدن به دارایی‌های جایگزین نزد اغلب سرمایه گذاران هستند. منظور از دارایی‌های جایگزین، هر سرمایه گذاری به جز سهام، اوراق قرضه یا پول نقد است.

این ارزیابی نشان‌دهنده‌ی اعتماد غول بانکی آمریکا به بیت کوین است، هر چند در مقایسه با اوج قیمت خود در حوالی 69,000 دلار، اکنون بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

چرا قیمت بیت کوین پایین‌تر از ارزش واقعی آن است؟

در تاریخ کریپتو، همیشه یک سری اتفاقات مسبب اصلا‌ح‌های سنگین قیمت شده‌اند. به عنوان نمونه اردیبهشت 1400،‌ بعد از ممنوعیت کامل صنعت استخراج رمز ارزها در چین (که بالای 70 درصد این صنعت را در اختیار داشت)، نخستین ارز دیجیتال رمزنگاری شده سقوط سهمگینی را تجربه کرد. اما در حال حاضر، بیت کوین و در کل بازار ارز دیجیتال ارزش واقعی خود را به سه دلیل زیر از دست داده است، اما انتظار داریم روند با کاهش اثرات این عوامل برگردد:

افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی آمریکاجنگ روسیه و اوکراینسقوط پروژه بلاک چینی ترا (ارز دیجیتال لونا و ترا یو اس دی)

افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) طی 20 سال اخیر بی‌سابقه بود، به طوری که آن را 0.5 درصد افزایش داد. این موضوع سبب می‌شود افراد زیادی، مخصوصا سرمایه‌ گذاران تازه وارد، پول‌های خود را از بازار ارزهای دیجیتال خارج کرده و در حساب‌های بانکی سپرده کنند، چرا که در مقایسه با قبل سود بسیار بیشتری از بانک دریافت می‌کنند. البته می‌دانیم بالا رفتن نرخ بهره بانکی در نهایت منجر به افزایش تورم می‌شود که عامل مثبت برای رمز ارزها است. پس عرضه زیاد مسبب ریزش قیمت بیت کوین نسبت به ارزش واقعی آن شد.

اتفاقات سیاسی مخصوصا شروع یک جنگ گسترده بین دو کشور، اگر مثل وضعیت کنونی بین اوکراین و روسیه به کل دنیا سرایت کند، روی تمام بازارهای مالی مخصوصا مارکت نوظهور رمز ارزها تاثیر منفی می‌گذارد. علت، افتادن ترس به جان سرمایه گذاران به خاطر داشتن شک و شبهه درباره آینده است. پس ترجیح می‌دهند پول نقد یا سایر دارایی‌های قدرت نقدشوندگی بالا نگهداری کنند.

پروژه ترا، یک بلاک چین برای ساخت رمز ارزهای پایدار (استیبل کوین) بود. متاسفانه رمز ارز پایدار UST مربوط به این پروژه نتوانست تعادل قیمتش با دلار آمریکا را حفظ کند و قیمتش به 0.06 سنت سقوط کرد. این اتفاق برای ارز دیجیتالی که قرار است همیشه و تحت هر شرایط قیمتی برابر 1 دلار آمریکا داشته باشد، فاجعه است!‌ بعد از آن کوین دیگر بلاک چین ترا یعنی LUNA نیز به خاطر ساختار الگوریتمی UST به زیر کشیده شد و نزدیک به 99.99 درصد ارزش خود را از دست داد. این دو ارز دیجیتال روی هم رفته سرمایه در گردشی بالغ بر 40 میلیارد دلار داشتند که در اردیبهشت 1401 طی کمتر از یک هفته نابود شد! با توجه به بزرگی این پروژه، تاثیر آن روی کل بازار ارز دیجیتال حس شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام