کنترل ترافیک خلخال هوشمند می‌شود


کنترل ترافیک خلخال هوشمند می‌شود

اردبیل-ایرنا- فرماندار خلخال گفت: زمان کنترل ترافیک به روش های سنتی استفاده از نیروی انسانی به سر آمده و با هوشمندسازی سیستم کنترل ترافیک کارایی آن نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، سیدجواد یحیی‌زاده امروز در جلسه شورای ترافیک خلخال با اشاره به وضعیت نامطلوب ترافیکی این شهر اظهار کرد: هوشمندسازی کنترل ترافیک از ابزارهای افزایش کارایی سیستم کنترل ترافیک بوده و ورود جدی شهرداری به این موضوع و افزایش تعداد دوربین‌های هوشمند در سطح شهر این روند را تسهیل خواهد کرد.

رییس شورای ترافیک خلخال با تاکید بر لزوم جابجایی تیرهای برق مزاحم و بر جای مانده در وسط معابر شهری و روستایی این شهرستان توسط شرکت برق خلخال اظهار کرد: با اجرای طرح تعریض معابر شهری و روستایی بسیاری از تیرهای برق معابر جابجا نشده و بر جای ماندن آنها در میان خیابان و معابر ضمن دادن چهره زشت به معابر شهری احتمال تصادف خودروها افزایش می‌دهد.

یحیی زاده اظهار کرد: در کنار پیشبرد فرایند هوشمندسازی کنترل ترافیک، برای سهولت در تردد خودروها و پیاده‌ها،در حال حاضر همه معابر و خیابان‌های شهر خلخال و همچنین محورهای ارتباطی این شهرستان نیاز به خط‌کشی، رنگ‌آمیزی و تکمیل تابلو و علائم راهنمایی و رانندگان دارد.

فرماندار خلخال با اشاره به تردد روزانه کامیون و تریلرهای حمل شن و ماسه با اضافه بار، از راه‌اندازی باسکول توسط اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای در مسیر جاده خلخال به اسالم خبر داد و اظهار کرد: با راه‌اندازی این باسکول با همکاری پلیس راه و راهداری، حمل‌ و نقل مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه تولیدی خلخال توسط کامیون های حامل این مصالح به مقصد استان گیلان کنترل قانونمند شده و از حرکت کامیون‌های با تناژ بار غیرمجاز در مسیر راه‌های خلخال به گیلان جلوگیری خواهد شد .

وی یکی از عوامل مهم تخریب آسفالت جاده خلخال به اسالم را تردد کامیون‌های با بار اضافی اعلام و اضافه کرد: امکانات کنترل بار با هزینه کرد ۵ میلیارد ریال اعتبار و با هدف جلوگیری از ادامه تخریب این جاده گردشگری و زیبا با اعتبارات شهرستانی راه‌اندازی شده است.

یحیی‌زاده در خصوص اتمام عملیات آسفالت جاده خلخال به ماسوله هم گفت: در حوزه خلخال این جاده آسفالت شده ولی ۱۲ کیلومتر در حوزه گیلان نیازمند آسفالت است که همت مسئولان حوزه گیلان را می‌طلبد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی