برقراری عدالت آموزشی در مناطق کم‌برخوردار اردبیل نیازمند همت جهادی است


برقراری عدالت آموزشی در مناطق کم‌برخوردار اردبیل نیازمند همت جهادی است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی در راستای محرومیت‌زدایی مناطق کم‌برخوردار این استان تنها در سایه روحیه انقلابی و فکر جهادی محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، کلام‌الله صفری روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی استان اظهار کرد: سند تحول بنیادین، نقشه راه، در ایجاد تحول اساسی و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

وی افزود: مشارکت دستگاه‌های ذیربط به عنوان شرکای آموزش و پرورش در محرومیت‌زدایی مناطق کم‌برخوردار از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل سند تحول بنیادین، برنامه زیرنظام‌ها، برنامه تحولی دولت را از جمله منابع تعیین برنامه‌های تحولی در استان نام برد و اظهار کرد: اولویت‌های تحولی در این برنامه‌ها مناطق و مدارس تحولی اولویت‌های ملی ، اولویت‌های استانی است.

صفری ارتقا و پشتیبانی مستمر، سطح‌بندی مدارس و مناطق، طراحی الگوی ارزیابی، تعیین معیارهای ارزیابی، شناسایی و انتخاب محیط‌های تحولی را از جمله فرآیند شناسایی و استقرار مناطق و مدارس تراز سند عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی و دبیر قرارگاه جهادی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل هم در این جلسه گفت: از تمامی ظرفیت‌های درون و بیرون آموزش و پرورش در بحث محرومیت‌زدایی آموزش و تربیتی با الگوهای مختلف استفاده خواهیم کرد.

سیدغلامحسن خلیلی موسوی اظهار کرد: تعداد کل نیروهای معاونت پرورشی و فرهنگی یکهزار و ۱۴۸ نفر شامل ۲۵۱ مشاور، ۳۶۴ مربی پرورشی و ۵۳۳ معاون پرورشی است.

وی با بیان اینکه ۲۳۰ نفر امام جماعت روحانی و ۵۰۰ نفر امام جماعت فرهنگی در مدارس استان فعالیت دارند، افزود: آموزش و پرورش استان دارای ۴۷۴ باب نمازخانه مستقل، ۸۳۶ نمازخانه کلاسی و ۲۲۵ باب نمازخانه چند منظوره می‌باشد و ۲۷۲ مسجد در طرح پیوند مسجد و مدرسه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی را انجام می‌دهند.

موسوی یادآورشد: ۱۱ مرکز دارالقرآن و ۲۱ باب کانون فرهنگی و تربیتی در استان به دانش‌آموزان خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل در استان ۳ باب اردوگاه دائمی و ۳ باب اردوگاه موقت در حال فعالیت هستند.

وی همچنین به فعالیت ۲۰ هسته و مرکز مشاوره در استان اشاره کرد و افزود: ۴۸ نفر مشاور تمام وقت و پاره وقت در این مراکز فعالیت دارند که در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه در زمان پساکرونا در کنار خانواده‌ها و دانش‌آموزان تلاش می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند