رییس‌جمهور: صمیمانه از مردم برای همکاری با دولت تشکر می‌کنم


رییس‌جمهور: صمیمانه از مردم برای همکاری با دولت تشکر می‌کنم

سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی اظهار کرد: من صمیمانه از مردم برای همکاری و همراهی‌شان با دولت تشکر می‌کنم.

رییس‌جمهور گفت: همراهی مردم سرمایه بزرگ دولت است و باید این سرمایه ارج نهاده شود یعنی تلاش بر حل مشکلات مردم و کاهش آن به حداقل داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان تهران با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: من صمیمانه از مردم برای همکاری و همراهی‌شان با دولت تشکر می‌کنم.

وی یادآور شد: ما یک حمله سایبری در زمینه بنزین داشتیم که دو سه روز ما را درگیر کرد، اما دیدیم که مردم همراهی کردند. اگر همراهی نمی‌کردند چه می‌شد؟ دشمن می‌خواست چه شود؟

وی افزود: همراهی مردم با دولت سرمایه بزرگ دولت است و باید این سرمایه ارج نهاده شود یعنی تلاش بر حل مشکلات مردم و کاهش آن به حداقل داشته باشیم.

رییس‌جمهور ادامه داد: در بودجه تلاش کردیم بر محور عدالت گام برداریم. توسعه عدالت نیازمند توجه به امر آمایش سرزمینی است و این اولین سالی است که بودجه بدون ۲۰ درصد صندوق توسعه ملی به مجلس تقدیم شده است.

وی با تاکید بر این‌که «صندوق توسعه ملی برای کار‌های بزرگ در جهت رفع مشکلات اساسی کشور است»، گفت: ما برنامه تحولی‌ای برای دولت در نظر گرفتیم و ۳۷ موضوع یا مسئله را در آن مورد توجه داده و گفته‌ایم که نظر دولت در این زمینه‌ها چیست. این فکر نشات گرفته از سخنان رهبری انقلاب است. ما با هدایت ایشان و نظر ایشان دوستانی را برای این کار جمع کردیم.

وی ادامه داد: کاری که به عنوان اصلاحات اقتصادی آغاز شده است نیازمند گام‌های بلند است و دولت راه سختی را در پیش دارد. البته وقتی من این جمله را گفتم که باید تصمیمات سختی بگیریم چه برخی رسانه‌های داخلی برداشت درستی نکردند و چه رسانه‌های خارجی به نحو دیگری با آن مواجه شدند، اما اصلاحات اقتصادی کاری است که همکاری همه را می‌طلبد.

رئیسی گفت: رشد اقتصادی دولت حتمی است و این کار با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی محقق می‌شود که مدیران در سراسر کشور باید برای سرمایه‌گذاری و افزایش آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: همچنین باید افزایش بهره‌وری را دنبال کنیم که پایه اساسی رشد اقتصادی است و باید همگان در این زمینه همکاری کنند؛ چراکه اگر جایی مردم احساس کنند دولت به شکل جدی پای کار است همراهی می‌کنند. پس ما هم باید در کار جدی باشیم.

وی در عین حال گفت: اگر هم کسی در جایگاهی قرار دارد که نه اعتقادی به رشد اقتصادی دارد و نه به دنبال محرومیت زدایی است می‌تواند جابجا شود و برود و کار اداری انجام دهد، اما دولت نمی‌تواند متوقف شود و باید کار‌ها را پیش ببرد.

دانایی کنار توانایی نباشد، رشد لازم رخ نمی‌دهد

رییس جمهور با تاکید بر این‌که «ما به دنبال کنترل تورم و کنترل هزینه‌ها هستیم»، اظهار کرد: امر دانش‌بنیان نیز بسیار مهم است، اما اگر این امر به صنعتی فناوری‌پایه تبدیل نشود، یعنی دانایی کنار توانایی تبدیل به رشد اقتصادی نشود، اهداف محقق نمی‌شود. اگر دانایی را کنار توانایی قرار ندهیم آن رشدی که لازم است رخ نمی‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا