خرید روزانه 1000 تن مرغ مازاد توسط دولت


خرید روزانه 1000 تن مرغ مازاد توسط دولت

گروه استان‌ها - وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه غرب استان تهران منطقه مستعدی در حوزه کشاورزی است گفت: تلاش شد اعتبارات خوبی در مصوبات سفر در نظر گرفته شود و در حوزه‌های مختلف به ویژه آبیاری نوین برای مقابله با بحران کم آبی استفاده خواهد شد.

خرید روزانه 1000 تن مرغ مازاد توسط دولت
سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر‌های استانی صبح امروز در شهرستان‌های غرب استان تهران به عنوان نماینده ویژه ریاست جمهوری ضمن بازدید از چند پروژه به صورت مستقیم با مردم این شهرستان‌ها دیدار و گفتگو کرد.

وی در جریان سفر‌های استانی در گلزارشهدای شهرستان ملارد حضور یافت و با شهدای این شهرستان تجدید میثاق کرد.

سید جواد ساداتی‌نژاد و هیات همراه در سفر به شهرستان ملارد استان تهران از مجتمع کشت و صنعت قارچ ملارد و مزارع ۴۲۰ هکتاری اوقاف در شهرستان شهریار که محصولات استراتژیک کشت می‌شود و احداث و بهره‌برداری از چند استخر پرورش ماهی، ذخیره آب، غنی‌سازی آب و تأمین پروتئین در دستور کار قرار دارد بازدید کرد.

گفتنی است وزیر جهاد کشاورزی در ادامه این سفر به عنوان نماینده رئس جمهور از پروژه زیرگذر ورودی شهرستان شهریار (دپو) نیز بازدید کرد.

سید جواد ساداتی‌نژاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان‌های غرب استان تهران اظهار داشت: منطقه ملارد و شهریار، منطقه مستعدی در حوزه کشاورزی است و تلاش شد اعتبارات خوبی در مصوبات سفر در نظر گرفته شود و در حوزه‌های مختلف به ویژه آبیاری نوین برای مقابله با بحران کم آبی استفاده خواهد شد و همچنین در حوزه‌های ریزگرد و آبخیزداری اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: رفع تداخلات اراضی کشاورزی و منابع طبیعی از دیگر موضوعاتی است که در این منطقه مورد توجه است و در هفته آینده تیمی برای بررسی مسائل و مشکلات موجود در مالکیت اراضی و رفع تداخلات در اسرع وقت اعزام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی پرورش قارچ و طیور را دو ویژگی منطقه مورد بازدید عنوان کرد و افزود: در این زمینه آمادگی حمایت جهت افزایش راندمان را داریم و در زمینه صنعت طیور نیز منطقه رشد خوبی داشته و تأمین مناسبی را برای منطقه و شهر تهران دارد که بحث‌های مربوط به تأمین نهاده‌های دامی نیز در هفته آینده برطرف خواهد شد و تسهیلات مناسبی در صنعت طیور در نظر گرفته شده برای تأمین نهاده‌های دامی که روی سامانه بازارگاه نهاده‌های دامی بارگذاری شده تا به راحتی تأمین مالی شود و اکنون ۵۰ درصد نهاده در همان سامانه توسط بانک و با تسهیلات مناسب تأمین مالی می‌شود و ۵۰ درصد هم با مذاکراتی که با واردکنندگان نهاده‌های دامی داشتیم به صورت اعتباری به صنعت طیور داده می‌شود که از این ظرفیت استفاده شود.

ساداتی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در تولید مازاد احتمالی مرغ و تخم مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام از این هفته خرید را آغاز کرده و روزانه تا هزار تن خرید مازاد مرغ در کشور داریم و برای ذخایر منجمد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط