بهترین راه منت کشی بعد از قهر با همسر چیه ؟


بهترین راه منت کشی بعد از قهر با همسر چیه ؟

عد از یک دعوا و بحث شدید و طولانی، سخت است که بتوانید فورا رابطه‌تان را به حالت قبل برگردانید و با شوهرتان، با عشق و محبت رفتار کنید. به گزارش اقتصاد آنلاین، دعواهای پی در پی و شدید، می‌تواند عشق و محبت را در رابطه‌تان از بین ببرد، البته به این معنا نیست که دیگر هرگز نمی‌توانید آنها را به رابطه‌تان برگردانید، فقط ممکن است کمی طول بکشد و یا...

به یکدیگر فضا بدهید به آرامی دوباره با او ارتباط برقرار کنید فقط درباره یک موضوع با او صحبت کنید مسئولیت اشتباه خودتان را بپذیرید مهربانانه برخورد کنید بپذیرید از کمک حرفه‌ای بهره‌مند شوید بحث را ادامه ندهید قهر نکنید چیزی نگویید یا رفتاری نشان ندهید که بعدا پشیمان شوید با برقرار نکردن رابطه جنسی، او را تنبیه نکنید اگر حال‌تان خوب نیست، دعوا نکنید از او دلجویی کنید ریشه مشکلات را پیدا کنید و آنها را رفع کنید مهارت خوب گوش دادن و برقراری ارتباط سازنده را یاد بگیرید برای او نامه بنویسید سخن پایانی

به گزارش اقتصاد آنلاین، دعواهای پی در پی و شدید، می‌تواند عشق و محبت را در رابطه‌تان از بین ببرد، البته به این معنا نیست که دیگر هرگز نمی‌توانید آنها را به رابطه‌تان برگردانید، فقط ممکن است کمی طول بکشد و یا نیازمند تلاش بیشتر باشد. به وجود آمدن دعوا و اختلاف نظر بین زوجین، کاملا طبیعی است. نباید اجازه بدهید دعواها رابطه‌تان را سرد کنند و شما را از همسرتان دور کنند. همانطور که رفتار و حرف‌های شما در حین دعوا بسیار مهم است، بعد از دعوا نیز باید بدانید که چه رفتار یا حرفی، باعث ساخته شدن مجدد رابطه‌تان و چه رفتار و حرفی، باعث خراب شدن رابطه‌تان می‌شود. در این مقاله توضیح خواهیم داد که پس از دعوا با شوهر، چه کار کنید تا رابطه‌تون دوباره بهبود پیدا کند، چه کارهایی را نباید انجام دهید و اگر با هم قهر کردید، چطور باید آشتی کنید.

به یکدیگر فضا بدهید

بعد از دعوا، به یکدیگر فضا بدهید. لازم است که هر دوی شما مدتی سکوت کنید یا حتی تنها باشید و به حرف‌ها و رفتارهایتان فکر کنید. با خودتان تجزیه و تحلیل کنید که آیا موضوعی که درباره‌اش با همسرتان دعوا می‌کردید، واقعا ارزشش را داشت؟ آیا راه حل دیگری به جز دعوا کردن، برای حل مشکل وجود دارد؟

یکی از روش‌های اشتباه و مخرب برای حل مشکلات این است که زوجین مدام درباره یک موضوع با هم دعوا کنند. شاید بحث کردن درباره موضوعی، شما و همسرتان را به یک اتفاق نظر برساند اما دعوای شدید، هرگز رابطه‌تان را به جای خوبی نمی‌برد. برای اینکه مشکلات‌تان را حل کنید، می‌توانید با زوج‌درمانگران رادیو عشق در ارتباط باشید. آنها با بررسی مشکل‌تان، راه حل‌هایی را ارائه می‌دهند که مطابق با شرایط شما، همسرتان و رابطه‌تان باشد. مطمئنا حل مشکل به روش صلح‌آمیز، بسیار بهتر و موثرتر از حل مشکل با دعوا و درگیری‌های پی در پی است.

به آرامی دوباره با او ارتباط برقرار کنید

اگر شما نتوانید با همسرتان به آرامی صحبت کنید و با او ارتباط خوبی بگیرید، رابطه‌تان به سردی و شکست نزدیک می‌شود. کلید رابطه عاطفی و زندگی مشترک، توانایی درست ارتباط برقرار کردن با شوهرتان است. بعد از دعوا، زمانی که کمی از هم فاصله گرفتید، فکر کردید و تنش دعوا رفع شد، دوباره با او ارتباط برقرار کنید و سعی کنید این دفعه به آرامی، با جمله‌بندی درست و با در نظر گرفتن منطق، طرز تفکر و زاویه دید او، با شوهرتان صحبت کنید.

فقط درباره یک موضوع با او صحبت کنید

این مورد را هم باید در حین دعوا و هم باید بعد از دعوا، هنگامی که می‌خواهید دوباره با همسرتان صحبت کنید، رعایت کنید. یکی از اشتباهات رایج زوجین این است که زمانی که می‌خواهند درباره موضوعی بحث کنند، به گذشته می‌روند و هر موضوع حل نشده را نیز بیان می‌کنند. مثلا موضوع دعوای امروز این بوده که چرا همسرتان طوری که شما می‌خواهید، وضعیت مالی خانواده را مدیریت نمی‌کند، اما در بین بحث و دعوا به چند سال پیش می‌رسید که به همسرتان مشکوک شده بودید، یا با دوستانش مشکل داشتید یا او در رابطه جنسی زودانزالی داشت و… یعنی همه مشکلات را که به هم هیچ ربطی ندارند، در یک روز بازگو می‌کنید. این روش، باعث گمراه شدن شما و همسرتان از موضوع اصلی می‌شود. در هر روز، فقط درباره موضوع بحث همان روز با هم صحبت کنید. گذشته را با زمان حال و مشکل فعلی‌تان، اشتباه نگیرید و مشکلات را به هم ربط ندهید. پس از دعوا نیز، نیازی نیست که مشکلات حل نشده گذشته‌تان را یادآوری کنید، فقط درباره موضوع فعلی‌تان با او صحبت کنید تا به نتیجه دلخواه و مطلوب برسید.

مسئولیت اشتباه خودتان را بپذیرید

در زندگی مشترک، زمانی که مشکلی پیش می‌آید، هر دو طرف رابطه در به وجود آمدن و شکل‌گیری دعوا سهیم هستند. اگر شما سهم و مسئولیت اشتباه خودتان را بپذیرید، طرف مقابل هم خواهد پذیرفت، اما اگر شما همیشه طوری رفتار کنید که انگار هیچ تقصیری ندارید و همه مشکلات را شوهرتان به وجود می‌آورد، او نیز مسئولیت اشتباهاتش را نخواهد پذیرفت و همچنین لجبازی در رابطه‌تان شکل خواهد گرفت.

مهربانانه برخورد کنید

بعد از دعوا، با همسرتان مهربانانه رفتار کنید. حتی اگر انجام این کار برایتان سخت است، آنقدر تمرین کنید تا موفق شوید. دعوا را تا چند ساعت بعد از اتمام آن، کش ندهید. اگر در حین دعوا از همسرتان دلخور یا عصبانی شدید، اجازه ندهید دلخوری یا عصبانیت‌تان تا ساعت‌ها یا روزها بعد ادامه پیدا کند. مهربانانه رفتار کنید و بعدا در فرصت مناسب، دوباره درباره همان موضوع با شوهرتان صحبت کنید تا به نتیجه برسید.

بپذیرید

شما و شوهرتان در دو خانواده متفاوت تربیت و بزرگ شدید، دارای تیپ شخصیتی و روحیه متفاوت هستید و شرایط محیطی‌تان هم معمولا متفاوت بوده. هرچند که حتما شباهت‌هایی نیز با هم دارید، اما تفاوت‌هایتان هم کم نیست. بنابراین این انتظار غیرواقع‌بینانه است که همسرتان با شما در همه موضوعات اتفاق نظر داشته باشد یا بتوانید همیشه او را متقاعد کنید که مثل شما فکر و رفتار کند. به عنوان مثال اگر در مدیریت مسائل مالی خانواده به توافق نمی‌رسید، حتما او روش و طرز تفکر خاص خود را دارد. به روش او فکر کنید. آیا اگر اجازه بدهید او به روش خودش پیش برود، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا ورشکسته می‌‍شوید؟ آیا بی‌خانمان و فقیر می‌شوید؟ قطعا خیر. هیچ مردی امکان ندارد کاری کند که خود و خانواده‌اش فقیر و بی‌خانمان شوند. او هم به اندازه شما، به فکر شما و فرزندان‌تان است. اگر در این مورد اجازه بدهید او به روش خودش پیش برود، شاید پس‌اندازتان به مقدار دلخواه شما نشود، اما بالاخره مقدای پول پس‌انداز خواهد شد. این یک مثال بود برای اینکه بدانید گاهی اگر می‌بینید با بحث و دعواهای پی در پی به نتیجه دلخواه‌تان نمی‌رسید، به جای اینکه مدام در رابطه‌تان تنش ایجاد کنید، اگر ممکن است به پذیرش برسید. اجازه بدهید گاهی مسائل مختلف زندگی، به روش شوهرتان پیش برود.

از کمک حرفه‌ای بهره‌مند شوید

اگر موضوع اختلاف‌تان بسیار مهم است و تا زمانی که حل نشود، رابطه‌تان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، می‌توانید از زوج‌درمانگران رادیو عشق کمک بگیرید. زوج‌درمانگر به هردوی شما فرصت می‌دهد تا گلایه‌ها و مشکلات خود را بیان کنید، و سپس شیوه حل مسئله را به شما یاد خواهد داد.

بحث را ادامه ندهید

بعد از پایان بحث و دعوا، ممکن است هر دوی شما سکوت کنید. در حین سکوت، معمولا حرف‌هایی که می‌خواستید بگویید اما نگفتید، به ذهن‌تان هجوم می‌آورد. شاید در تخیلات‌تان شروع به بحث و دعوا با همسرتان کنید و طوری با او رفتار کنید و حرف بزنید که او شکست بخورد. بعد از اینکه به خودتان آمدید، شاید وسوسه شوید که همان حرف‌هایی که به ذهن‌تان آمده را بازگو کنید، اما هرگز نباید این کار را انجام دهید. زمانی که بحث‌تان تمام شده، دیگر به هیچ نحوی آن را ادامه ندهید. رابطه‌تان میدان جنگ نیست که شما به دنبال پیروزی و قدرت‌نمایی باشید.

قهر نکنید

برخی از خانم‌ها گمان می‌کنند که با قهر کردن باید همسرشان را بعد از دعوا تنبیه کنند، تا همسرشان به سمت‌شان برود و اصطلاحا نازشان را بکشد و از دل‌شان در بیاورد. این طرز تفکر اشتباه است. شاید چند بار همسرتان به سراغ‌تان بیاید و از دل‌تان در بیاورد، اما اگر با به وجود آمدن هر مشکلی قهر کنید و یا بخواهید با سکوت کردن به همسرتان بفهمانید که مشکل هنوز حل نشده، کم کم او از شما فاصله خواهد گرفت. بهتر است به جای استفاده از روش‌های غیرمستقیم، مستقیما با همسرتان در شرایط بهتر و یا در روز دیگر دوباره درباره همان موضوع صحبت کنید.

چیزی نگویید یا رفتاری نشان ندهید که بعدا پشیمان شوید

به زبان آوردن هر آنچه که در ذهن‌مان است، بسیار آسان است اما حقیقت این است که حتی اگر عصبانی باشیم، ما کنترل آنچه که می‌گوییم و انجام می‌دهیم را در دست داریم. درست است کنترل خود در هنگام عصبانیت و دعوا سخت است، اما غیرممکن نیست. درباره آنچه که می‌خواهید بگویید یا انجام دهید، چند ثانیه فکر کنید. اگر به نظر می‌رسد با آن جمله یا رفتار، شوهرتان بیشتر عصبانی خواهد شد و دعوایتان شدیدتر خواهد شد، مکث کنید و یک جمله یا رفتار بهتری را جایگزین کنید. به عنوان مثال اگر همسرتان بسیار دیر به خانه برگشته و شما از دست او عصبانی شدید، به جای اینکه با لحن تهاجمی بگویید:«کجا بودی؟ فکر نمی‌کنی نگرانت میشم.

حداقل یه زنگ میزدی. خوبه تلفن و موبایل اختراع شده!» بهتر است احساسات‌تان را کنترل کنید و با لحن بهتری بگویید:«عزیزم نگرانت شدم که دیر اومدی و بهم خبر ندادی. خدا رو شکر که اتفاق بدی نیفتاده. میشه خواهش کنم از این به بعد اگه قرار بود دیر بیای، یه پیام بدی و بهم اطلاع بدی؟ ممنون میشم.» حتی اگر در لحظه ورود شوهرتان به خانه عصبانی هستید و می‌دانید اگر آن لحظه چیزی بگویید، از کوره در خواهید رفت، مکث کنید و صحبت درباره آن موضوع را به بعد از شام یا وقتی که آرام شدید، موکول کنید. نیاز نیست همان لحظه احساسات‌تان را ابراز کنید.

با برقرار نکردن رابطه جنسی، او را تنبیه نکنید

یکی از بدترین اشتباهاتی که برخی از افراد آن را بعد از دعوا انجام می دهند این است که، با برقرار نکردن رابطه جنسی و رد درخواست همسرشان، می‌خواهند او را تنبیه کرده و بفهمانند که از او دلخور شده‌اند. اگر چندین بار این اتفاق بیفتد، همسرتان از رابطه جنسی با شما سرد خواهد شد و شاید دفعات بعدی حتی اگر شما پیش‌قدم شوید، او با سردی برخورد کند و از برقراری نزدیکی با شما اجتناب کند. هرگز مشکلات‌تان را وارد رابطه زناشویی‌تان نکنید. مشکلات مربوط به رابطه عاطفی و زندگی مشترک‌تان هستند و باید قبل یا بعد از رابطه جنسی، حل شوند. حتی اگر مشکل و موضوع دعوایتان درباره مشکلات رابطه جنسی‌تان بود نیز نباید درخواست همسرتان را رد کنید یا برای نزدیکی پیش‌قدم نشوید. مشکلات رابطه زناشویی‌تان را هم باید در زمان دیگری حل کنید و نه با اجتناب از انجام آن.

اگر حال‌تان خوب نیست، دعوا نکنید

اگر به دلایل مشکلات کاری و یا هر چیز دیگری عصبی هستید و حال‌تان خوب نیست، هرگز در این شرایط درباره مشکلات‌تان صحبت و دعوا نکنید. فقط زمانی که هردوتان در شرایط روحی و روانی مناسب هستید، با هم صحبت کنید.

از او دلجویی کنید

دلجویی کردن، فقط به معنای معذرت‌خواهی کردن نیست. همسرتان را در آغوش بگیرید، ببوسید و او را نوازش کنید یا برای شما و او چای بریزید و در کنار هم بنوشید. گمان نکنید با دلجویی کردن از او، ضعیف دیده می‌شوید. اتفاقا شما هرچقدر که بعد از دعوا برای ساختن دوباره رابطه‌تان تلاش کنید، همانقدر قوی و دوست‌داشتنی دیده خواهید شد. به علاوه اگر شما مسئولیت اشتباه‌تان را بپذیرید و توانایی معذرت‌خواهی و جبران کردن را داشته باشید، همسرتان نیز انگیزه بیشتری برای جبران و تکرار نکردن اشتباهاتش خواهد داشت. پس دلجویی کردن، قدم اول برای آشتی کردن است.

ریشه مشکلات را پیدا کنید و آنها را رفع کنید

قدم بعدی برای آشتی کردن و تکرار نشدن اشتباهات و دعواها، این است که بتوانید ریشه مشکلات‌تان را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر شما اغلب اوقات به شوهرتان شک دارید، حتی اگر کار شک‌برانگیزی انجام نداده باشد، ممکن است یک یا چند تا از طرحواره‌هایتان نیاز به درمان و تعدیل داشته باشد. فکر کنید که مشکلات‌تان به احساسات، تفکرات و عقاید شما برمی‌گردد یا واقعا آن مشکل در رابطه‌تان وجود دارد.

طرحواره‌ها (تله‌های زندگی) الگوهایی از افکار، اعتقادات و احساساتی است که از دوران کودکی به دلیل ارضاء نشدن نیازهای دوران کودکی و یا تجربیات تلخ، در شخص ایجاد می‌شود و اگر درمان نشود، تا ابد ادامه خواهد داشت. فعال بودن طرحواره‌ها، بر روی جنبه‌های مختلف زندگی و ارتباطات اجتماعی شخص تاثیر منفی می‌گذارد. برای اینکه مشخص شود کدام طرحواره در شما برجسته‌تر است و نیاز به درمان دارد، می‌توانید از طرحواره‌درمانگران رادیو عشق کمک بگیرید.

مهارت خوب گوش دادن و برقراری ارتباط سازنده را یاد بگیرید

قدم بعدی این است که بتوانید خوب و با دقت به حرف‌های شوهرتان گوش بدهید، بتوانید او را درک کنید و با او ارتباط سازنده برقرار کنید.

برای او نامه بنویسید

اگر ابراز احساسات و صحبت کردن درباره مشکلات به صورت رو در رو برایتان سخت است، می‌توانید برایش نامه بنویسید. در نامه، از احساسات و نگرانی‌هایتان صحبت کنید و در آخر، از خوبی‌های همسرتان بگویید و ابراز احساسات کنید.

سخن پایانی

دعوا و اختلافات در هر رابطه عاطفی و زندگی مشترکی وجود دارند، اما مهم این است که بدانید بعد از دعوا چطور باید با همسرتان برخورد کنید و چه کار باید بکنید تا تنش و احساسات منفی ناشی از دعوا، که بر روی رابطه‌تان تاثیر منفی گذاشته، رفع شوند. در این مقاله توضیح دادیم که بعد از دعوا، اگر مشکل‌تان حل نشده باقی مانده است، در شرایط مناسب دوباره با همسرتان صحبت کنید، اشتباهات و سهمی که در به وجود آمدن مشکل دارید را قبول کنید تا همسرتان نیز سهم خودش را بپذیرد، پس از دعوا به یکدیگر فضا بدهید، کمی تنها باشید و فکر کنید. پس از دعوا فورا هرگز بحث را ادامه ندهید، قهر نکنید، با برقرار نکردن رابطه جنسی، همسرتان را تنبیه نکنید و حرف‌هایی را نگویید یا رفتارهایی را نشان ندهید که بعدا پشیمان شوید. اگر با همسرتان قهر کردید، برای آشتی کردن پیش‌قدم شوید و از شوهرتان دلجویی کنید. دلجویی و معذرت‌خواهی کردن بابت سهمی که در ایجاد مشکل و شروع بحث و دعوا داشتید را بپذیرید، ریشه مشکلات‌تان را پیدا کنید، مهارت خوب گوش دادن و برقراری ارتباط صحیح را یاد بگیرید و اگر ابراز احساسات و صحبت کردن مستقیم برای آشتی با او برایتان سخت است، می‌توانید برایش نامه بنویسید. برخی از مشکلات با بحث و دعوا و صحبت کردن مکرر درباره آن موضوع، حل نمی‌شود. در این صورت نیاز است از کمک حرفه‌ای بهره‌مند شوید. می‌توانید از زوج‌درمانگران رادیو عشق کمک بگیرید تا طبق شرایط رابطه و مشکلی که پیش آمده، به شما کمک کنند که راه حل درستی را برای حل مشکل انتخاب کنید.

منبع: همیار عشق

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زناشویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل