نحوه فعالیت سگ‌های جست‌وجوگر هلال‌احمر در عملیات متروپل


نحوه فعالیت سگ‌های جست‌وجوگر هلال‌احمر در عملیات متروپل

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر از اضافه شدن تیم های سگ های جست‌وجو و نجات هلال احمر برای شناسایی محبوسین زیر آوار ساختمان متروپل در آبادان خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر، اظهار کرد: از ابتدای حادثه فروریختن ساختمان متروپل آبادان و ماندن تعداد زیادی از هموطنان زیر آوار، با توجه به قابلیت سگ های جست‌وجو و نجات هلال احمر در شناسایی افراد زیر آوار مانده که به این منظور در قالب تیم های آنست تربیت شده اند، بلافاصله یک تیم با ۲ قلاده سگ از هلال احمر خوزستان برای کمک به تیم های آواربرداری اعزام شد.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر افزود: سگ های جست‌وجو و نجات، مدتی پس از انجام عملیات نیاز به استراحت دارند که روز گذشته سه تیم با ۶ قلاده سگ از استان های کرمانشاه، فارس و اصفهان برای پشتیبانی و جایگزینی با سگ های پیشین به آبادان اعزام شدند و در حال انجام عملیات جست‌وجو هستند، تیم هلال احمر کرمان هم آماده باش است تا در صورت ادامه‌ عملیات به خوزستان اعزام شود.

وی خاطر نشان کرد: سگ های جست‌وجو و نجات هلال احمر عمدتا از نژاد ژرمن شپهرد هستند و با هدف شناسایی محبوسین در آوار، مدت‌ها زیر نظر مربیان صلیب سرخ آلمان آموزش تخصصی دیده اند.


بیشتر بخوانید:

تجمع مردم در متروپل حادثه آفرید+ عکس

ولی پور تاکید کرد: تاکنون در حادثه ریزش آوار متروپل، سگ های تجسس هلال احمر توانسته‌اند ۴ نفر محبوس زیرآوار را شناسایی کنند، همچنین ۳ نفر دیگر توسط دستگاه های زنده یاب شناسایی شده‌اند.

رئیس سازمان امدادونجات در پایان تاکید کرد: از هموطنان تقاضا می شود از آوردن سگ های خانگی به محل حادثه جدا خودداری کنند تا تیم های آنست هلال احمر بتوانند کار تخصصی خود را انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید