دو قلو زایی ارتباطی به قدرت باروری ندارد


بر اساس تحقیقات جدید پژوهشگران، مادرانی که دوقلو به دنیا می ‌آورند، بیشتر خوش ‌شانس‌ هستند تا اینکه از نظر بیولوژیکی منحصر به ‌فرد باشند. این یافته ها برخلاف تحقیقات قبلی انجام شده در مورد این موضوع...

دو قلو زایی ارتباطی به قدرت باروری ندارد

بر اساس تحقیقات جدید پژوهشگران، مادرانی که دوقلو به دنیا می ‌آورند، بیشتر خوش ‌شانس‌ هستند تا اینکه از نظر بیولوژیکی منحصر به ‌فرد باشند. این یافته ها برخلاف تحقیقات قبلی انجام شده در مورد این موضوع است.

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید محقان نشان می دهد بر خلاف تصورات پیشین، زنانی که فرزندان دوقلو به دنیا می آورند بیشتر خوش شانس هستند تا بارور. این تحقیق توسط موسسه تحقیقات حیات وحش لایب نیتس انجام شده است.

یک تیم بین المللی از دانشمندان گفتند ک۱۰۰ هزار تولد از دوره پیش از صنعتی شدن در اروپا را مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که هیچ چیز منحصر به فردی از نظر بیولوژیکی در مورد افراد وجود ندارد که به دوقلوزایی آنها کمک کند. این نتیجه برخلاف تحقیقات قبلی بود که می‌گفتند مادرانی که دوقلو به دنیا می‌آورند، بارورتر هستند.

الکساندر کورتیول، محقق ارشد این تیم مطالعاتی در این رابطه گفت: مطالعات قبلی در این زمینه دارای مشکلاتی هستند، زیرا نمی ‌توانند به ما بگویند که آیا مادرانی که دوقلو دارند بیشتر زایمان می ‌کنند، زیرا بارورتر هستند یا به این دلیل که زایمان بیشتر احتمال دوقلو بودن یکی از این زایمان‌ها را افزایش می‌دهد.
در واقع اگر مادری بیشتر زایمان کند و فرزندان بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه یکی از این زایمان ها دوقلو باشد بیشتر است. درست مانند اینکه اگر بلیط های بخت آزمایی بیشتری بخرید، شانس بیشتری برای برنده شدن داشته یا اگر زیاد رانندگی کنید، بیشتر ممکن است دچار تصادف شوید.

به گزارش سیناپرس، دانشمندان خاطرنشان کردند که دوقلوزایی در ۱ تا ۳ درصد از همه تولدها اتفاق می ‌افتد و در همه جمعیت ‌ها دیده می‌ شود، صرف نظر از این که آیا این دوقلوها با خطر بالاتری نسبت به بارداری‌ های مجردی مربوط به مسائل بهداشتی زایمان و پس از زایمان برای مادر و کودک همراه هستند یا خیر.

محققان می گویند که هنوز چیزهای زیادی در مورد اینکه چرا برخی از زنان دوقلو به دنیا می آورند ناشناخته است، اما داده های موجود نشان می دهد که شانس نقش مهم تری نسبت به آنچه قبلاً تصور می شد بازی می کند.

آنها خاطرنشان کردند: با توجه به عوامل متعددی که در آن دخیل هستند، تعیین اینکه آیا مادرانی که دوقلو به دنیا آورده اند، بارورتر از مادرانی هستند که دوقلو به دنیا آورده اند یا خیر، دشوار است.

به گزارش سیناپرس، کورتیول در خاتمه توضیحاتش افزود: مطالعه ما نشان می دهد که دوقلوزایی به دو دلیل توسط انتخاب طبیعی حذف نشده است. اولاً، دوقلوزایی نتیجه تخمک گذاری مضاعف است که پیری باروری را جبران می کند و برای همه به جز مادران کم سن و سال مفید است.

دوم، زمانی که خطر مرگ و میر زودهنگام دوقلوها خیلی زیاد نیست، دوقلوزایی با خانواده های بزرگتر همراه است، اگرچه زنان دارای فرزندان دوقلو کمتر بچه دار می شوند. موضوع فوق به این دلیل است که والدین دوقلوها به جای یک فرزند، دو فرزند به دنیا می آورند.

شرح کامل این مطالعات روز سه شنبه در آخرین شماره مجله علمی Nature Communications منتشر شد.

مترجم: مولود یوسفی

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* دو قلو زایی ارتباطی به قدرت باروری ندارد[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط