رسانه ها با کمک به مدیریت استان تصویر روشنی از ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد به کشور ارائه دهند


رسانه ها با کمک به مدیریت استان تصویر روشنی از ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد به کشور ارائه دهند

رئوف گفت: رسانه ها با کمک به مدیریت استان می توانند ضمن زدودن غبار محرومیت، تصویر روشنی از ظرفیت های استان به کشور ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امیر رئوف» امروز (5 خرداد ماه) در نشست معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور و هیئت همراه با استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور مسئولان سازمان سینمایی کشور در این استان را نشان دهنده دغدغه‌مندی آنها نسبت به مسائل استان دانست و اظهار کرد: حضور مسئولان فرصتی برای توجه به مظلومیت فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۴۵ سال از تاسیس استان کهگیلویه و بویراحمد می گذرد، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی به مردم استان ارائه داده ولی در بخش فرهنگ و زیرساخت های فرهنگی این خدمات چندان قابل مشاهده نیست.

وی یکی از دغدغه های فعالان فرهنگی و هنری را توجه به زیرساخت های فرهنگی و سینمایی دانست و ادامه داد: می طلبد معاونت هنری و سینمایی و فرهنگی وزارت توجه ویژه ای به این استان داشته باشند.

رئوف خاطرنشان کرد: انتظار دغدغه‌مندان فرهنگ و هنر تغییر نگاه به حوزه سینما و نقش آن بوده، زیرا سینما می تواند در حوزه تمدن سازی بیش از گذشته خود را نشان دهد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از اینکه تولیدات حوزه سینمایی در شان حوزه تمدن نوین اسلامی نیست، یادآور شد: هنرمندان ارزشمند و ظرفیت های فراوانی داریم که نیازمند سیاست گذاری محتوایی و جهت دهی مطلوب هستند.

وی یادآور شد: با توجه به مظلومیت تاریخی استان کهگیلویه که در زمان شاهنشاهی به مردم این استان وارد شد، باید نقش استان در حوزه سینما و رسانه در کشور به تصویر کشیده شود و این موضوع در قالب نمایش و مستند قابل ارائه است.

رئوف تاکید کرد: اگر بنا باشد هویت استان کهگیلویه و بویراحمد را در تاریخ ثبت کنیم، باید نمادهای استبداد ستیزی این مردم در قالب نمایش بیان شود که در این زمینه به استان ظلم شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر قرار است در حوزه فرهنگ تحولی صورت بگیرد، نیازمند تشکیل قرارگاهی در کشور هستیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فضاها را دگرگون و نگاه ها را نسبت به استان با توجه به مسائل تاریخی تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اختیارات معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانید تاکید کنید که فیلم سازان کشوری متناسب با ظرفیت ها در این استان فیلم تولید کنند.

رئوف گفت: رسانه ها با کمک به مدیریت استان می توانند ضمن زدودن غبار محرومیت، تصویر روشنی از ظرفیت های استان به کشور ارائه دهند؛ ضمن اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فیلم مستند حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد