تسهیل شرایط ماندگاری خودرو پلاک ملی و اخبار کوتاه کیش


تسهیل شرایط ماندگاری خودرو پلاک ملی و اخبار کوتاه کیش

کیش - ایرنا - تهسیل شرایط ماندگاری خودرو پلاک ملی به منظور رفع مشکلات حمل و نقل کیشوندان و اجرای طرح رعد از سوی فرماندهی انتظامی از جمله اخبار کوتاه کیش در روز پنجشنبه است.

به گزارش ایرنا از اعلام روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، با تصویب هیات مدیره این سازمان، شرایط ماندگاری خودروهای پلاک ملی در این منطقه با هدف رفاه حال کیشوندان تسهیل شد.

براساس این ابلاغ از این پس تا زمان رفع واردات خوردو به جزیره کیش، خودروهای پلاک ملی با پرداخت عوارض تردد روزانه از ۱۰ روز تا یک ماه و در موارد خاص تا چهار ماه می توانند در جزیره کیش تردد کنند.

میزان عوارض تردد سالانه خودروهای پلاک ملی، به ازای هر روز تردد ۷۰۰ هزار ریال و مدت زمان ماندگاری این خودروها طبق مصوبات هیات مدیره ۱۰ روز و در صورت احراز شرایط کیشوندی با پرداخت عوارض تردد مندرج در بند یک تا یک ماه امکان پذیر است.

در صورت تقاضا برای بیش از یک ماه با تائید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش تا سه ماه دیگر (جمعا چهارماه) و با پرداخت عوارض تردد قابل تمدید است و خودروهای مذکور باید هر سه ماه یک بار جهت خروج و ورود به جزیره اقدام کنند.

خودروهای پلاک ملی، در صورتی از تمدید بیش از یک ماه برخوردار خواهند شد که از زمان ساخت آن ها کمتر از پنج سال گذشته باشد و در موارد خاص به شرح زیر برای بیش از ۴ ماه با دستور مدیرعامل یا معاون فرهنگی و اجتماعی و پرداخت عوارض روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا چهار ماه دیگر قابل است.

افراد با شرایط خاص و ویژه شامل جانبازان و معلولین، ایثارگران و خانواده های شهدا، بیماران خاص و صعب العلاج و بیماران سرطانی است.

اجرای طرح رعد در جزیره کیش

معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی جزیره کیش نیز با صدور اطلاعیه ای از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با عکاسان غیرمجاز در جزیره کیش خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت برخورد با افراد هنجار شکن شامل سارق، خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در پارک ها و تفرجگاه ها، برخورد با متخلفان ترافیکی در دستور کار کارکنان پلیس کیش قرار گرفت.

این طرح به مدت ۴۸ ساعت در سرتاسر جزیره کیش توسط پلیس کیش اجرا می شود و ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی نیز با اجرای طرح برخورد با عکاسان غیرمجاز، در مرحله اول نسبت به دادن تذکر به صاحبان این مشاغل اقدام و با ساماندهی و ارائه تذکرهای لازم، در مراحل بعدی برابر قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس