تیم تحقیقاتی پیشرفته تسلا و آزمایشگاه باتری Jeff Dawn در همکاری با یکدیگر یک باتری نیکلی جدید تولید کردهاند که میتواند تا یک قرن دوام بیاورد.
ظرفیت باتری و از بین رفتن آن در طول زمان یکی از چالشهای اصلی خودروهای الکتریکی به حساب میآید. حال به نظر میرسد تسلا توانسته راه حل مناسبی برای این چالش پیدا کند.
بر اساس مقالهای که در ژورنال Electrochemical Society منتشر شده، تیم تحقیقات پیشرفته تسلا در حوزه باتری که در کانادا استقرار دارد توانسته به یک فناوری جدید و با دوام بسیار بالا برای باتریها دست پیدا کند.
این گروه در همکاری با دانشگاه Dalhousie باتری نیکلی جدیدی تولید کرده که میتواند تراکم انرژی و شارژ سلولهای باتری LFP را به شرط ثابت نگه داشتن دما روی 25 درجه سانتیگراد، تا یک قرن حفظ کند.
آزمایشگاه باتری Jeff Dahn یکی از پیشگامان توسعه و تحقیق در زمینه باتریهای یون لیتیوم به شمار میآید و در سالهای اخیر نقش مهمی در افزایش عمر و عرضه تجاری این باتریها ایفا کرده است.
باتریهای تسلا و Jeff Dahn میتوانند عمر بالای باتریهای LFP را با تراکم انرژی بالای محصولات مبتنی بر نیکل ترکیب کرده و گزینهای ایدهآل خلق کنند.
در همین رابطه بخوانید:
- آزمایش نسل جدید باتری لیتیوم-آهن بر روی خودروی تسلا؛ 1200 کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ
- فناوری جدید باتریهای شرکت تسلا تولید خودروهای الکتریکی بسیار ارزان قیمت را میسر میکند
بر اساس مقاله منتشر شده، سلولهای نیکلی NMC در صورت شارژ شدن تا 3.8 ولت، بازده کلنی بیشتری از انواع LFP دارند و ظرفیت بسیار کمتری را در طول زمان از دست میدهند. از این رو پیشبینی میشود در صورت نگه داشتن دمای آنها روی 25 درجه سانتیگراد، بتوان تا یک قرن نیز از آنها استفاده کرد.