پیش‌بینی بورس هفته آینده/ با رشد شاخص، قیمت هر سهم افزایش می‌یابد؟


پیش‌بینی بورس هفته آینده/ با رشد شاخص، قیمت هر سهم افزایش می‌یابد؟

بورس در هفته‌ای که گذشت افت کمتر از یک درصدی را تجربه کرد و روند نسبتا متعادلی است. کارشناسان عقیده دارند هفته آینده نیز روند بورس متعادل و گاها مثبت است. نوشته پیش‌بینی بورس هفته آینده/ با رشد شاخص، قیمت هر سهم افزایش می‌یابد؟...

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت از سطح یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد رسید و افت ۰٫۹ درصدی را تجربه کرد. این افت در روند بازار تاثیر چندانی ندارد و تنها اصلاح روندهای صعودی است.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بازار هفته آینده روند متعادلی را دنبال می‌کند. از لحاظ بنیادی، بازار کف مشخصی دارد و با روند ریزشی از این کف عبور نمی‌کند.

او می‌افزاید: بازار از کف خود روندی رو به بالا را آغاز کرده است. اما برخی فکر می‌کنند بازار صعودی شده و به فکر جابه‌جایی و ذخیره سود در پرتفو خود هستند. این موضوع رشد بازار را با وقفه مواجه کرده است.

حق‌شناس ادامه می‌دهد: بورس، از لحاظ تکنیکالی به ناحیه مقاومتی خوبی رسیده است. اما به علت خاطرات بد ۲۰ ماه اخیر و نزول شاخص کل، از لحاظ روانی نمی‌تواند رشد کند. از سوی دیگر برخی از سهام رشد خوبی داشتند و سهامداران به دنبال ذخیره سود و نقد کردن سهام خود هستند.

چه عواملی روی بورس اثر دارد؟

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نرخ سود بانکی می‌گوید: بانک مرکزی آرام آرام نرخ سود بین بانکی را افزایش می‌دهد. اگر این افزایش طی هفته آینده قوت نگیرد روند مثبت بورس ادامه‌دار خواهد بود.

حق‌شناس می‌افزاید: روند نوسانی بازار طبیعی است و شاخص کل بورس اصلاح چندانی نخواهد داشت. شاخص یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی به علت تورم و جاماندگی دو ساله بازار می‌شکند. این شکست شاخص، نهایتا یک هفته الی یک ماه زمان می‌دهد و شاخص نیز نشانگر وضعیت کلی تالار شیشه‌ای نیست.

او درباره وضعیت شاخص کل بورس توضیح می‌دهد: شاخص از لحاظ ساختاری ایراد دارد و وضعیت حال حاضر بازار سرمایه را نشان نمی‌دهد. برای مثال، اگر ما به سقف قبلی یعنی تراز دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی بگردیم، بسیاری از سهم‌ها قیمت قبلی خود را نمی‌بینند. یعنی نباید انتظار داشت با افزایش شاخص، قیمت سهام بورسی نیز به بالاترین حد خود برسد.

وی تاکید می‌کند: بورس در هر وضعیتی می‌تواند روند اصلاحی به خود بگیرد. اما این اصلاح نگران کننده نیست و تنها برای تغییر روند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته