اربعین امسال 50 هزار زائر از قزوین راهی کربلا می‌شوند


اربعین امسال 50 هزار زائر از قزوین راهی کربلا می‌شوند

قزوین - ایرنا - جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان قزوین گفت: امسال بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تدارک اعزام 50 هزار نفر از شهروندان قزوینی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالحسن کبیری روز پنجشنبه در ستاد هماهنگی اربعین استان قزوین افزود : براساس هماهنگی های انجام شده، تشکیل ستاد استانی به وزارتخانه ها ابلاغ و مقرر شده کمیته های استانی برای هماهنگی هرچه بهتر و ثبت نام اعزامی ها وارد عمل و برنامه ریزی شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم اربعین به مدت ۲ سال با وقفه همراه بود، تصریح کرد: برنامه ریزی شده است تا اربعین امسال ۵ میلیون نفر از زائران قزوینی به کربلا سفر کنند.
وی همچنین اظهار داشت: اساس کار و سیاست ستاد هماهنگی اربعین حسینی هم افزایی بین دستگاه ها، بر قراری نظم و مردمی نگه داشتن این مراسم است.
کبیری ادامه داد: در راستای پیشبرد سیاست های ستاد هماهنگی اربعین، کمیته هایی تشکیل شده است که عموما نقش تسهیل گری در اقدامات مردمی دارند.
به گفته معاون سیاسی استاندار قزوین کمیته های امنیتی انتظامی، تسهیلات و مالی، پشتیبانی و ارتباطات، بهداشت و درمان، اطلاع رسانی و مردمی از کمیته های ستاد هماهنگی اربعین حسینی امسال هستند.
کبیری همچنین تاکید کرد: زائرینی که عازم سفر اربعین در کربلا هستند، باید در خصوص رعایت مقررات و قوانین عراق توجیه شوند.

به گفته وی، تا فرارسیدن اربعین هر ماه یک جلسه ستاد هماهنگی و از شروع ماه محرم هفته ای یک جلسه برای زائران حسینی برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه