واکنش چین به ترور سردار شهید صیاد خدایی


واکنش چین به ترور سردار شهید صیاد خدایی

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی خبری ترور سردار شهید حسن صیاد خدایی را محکوم کرد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانسی مطبوعاتی در جواب خبرنگاری درباره شهادت سردار حسن صیاد خدایی، گفت: «ما گزارش‌های مربوط را پیگیری می‌کنیم. پکن با هر اقدام تروریستی در همه اشکال مخالف است و از تلاش‌های مقامات ایرانی برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت و ثبات ملی حمایت می‌کند.»

عصر روز یکشنبه سردار حسن صیاد خدایی از سوی ۲ موتورسوار و با شلیک ۵ گلوله و در حالی که این شهید در داخل ماشین خود در مقابل منزل مسکونی‌اش حضور داشت، مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید. در پی شهادت او رژیم صهیونیستی در تمامی سفارتخانه‌هایش وضعیت آماده‌باش اعلام کرد.

پیش از این نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه نوشته بود که سخنگوی نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی از اظهار نظر در مورد این ترور خودداری کرده است، اما به گفته یک مقام اطلاعاتی، رژیم صهیونیستی به مقامات آمریکایی اطلاع داده است که ترور شهید صیاد خدایی، کار مأموران این رژیم بوده است.

وانگ ونبین همچنین امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی دیگری با اشاره به مذاکرات وین و وقفه طولانی مدت آن، در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران وارد مراحل نهایی خود می‌شود، از آمریکا خواست تا به نگرانی‌های معقول ایران در مورد مسئله هسته‌ای پاسخ مثبت دهد و به نتیجه گیری در مذاکرات کمک کند.

وانگ گفت: «آمریکا مقصر بحران کنونی هسته‌ای ایران است و از واشنگتن می‌خواهیم تا برای راه حل سیاسی در مذاکرات تلاش کند.»

این مقام چینی در انتها بر حمایت مداوم چین از مذاکرات وین و حفاظت از سیستم منع اشاعه هسته‌ای و ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه تاکید کرد.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه گفت که چشم انداز بازگشت به توافق هسته‌ای ایران در بهترین حالت ضعیف است. او در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا با اشاره به مذاکرات وین ادعا کرد در صورت عدم دستیابی به توافق واشنگتن آماده است تحریم‌ها علیه ایران را تشدید و تحریم‌های جدیدی اعمال کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید