پارلمان عراق قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تصویب کرد


پارلمان عراق قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تصویب کرد

پارلمان عراق قانونی تصویب کرد که بر اساس آن هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی یا همکاری با افراد و شرکت‌های صهیونیستی جرم به شمار می‌رود.

به گزارش المیادین، پارلمان عراق به اتفاق آرا به قانونی رای داد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می کند.

در جلسه پارلمان اعلام شد که هرگونه داشتن رابطه با رژیم صهیونیستی یا همکاری با افراد و شرکت‌های صهیونیستی جرم به شمار می‌رود.

این قانون هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می‌کند.

چندی پیش کنفرانسی با عنوان «آشتی و عادی سازی» با حضور برخی چهره‌های شناخته شده بعثی و تعدادی از رؤسای عشایر سنی مذهب استان الانبار و نینوا در «اربیل» مرکز اقلیم کردستان عراق برگزار شد. موضوع این کنفرانس ضرورت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تطهیر «توافق آبراهام» بود.

به محض پخش شدن خبر این کنفرانس موجی از اعتراض و خشم نسبت به آن در عراق به راه افتاد. مردم برخی از شهر‌های عراق به خیابان‌ها آمده و علیه این کنفرانس تظاهرات کردند و مقامات این کشور یکی پس از دیگری اعلام کردند از کنفرانس اربیل خبر نداشته و با آن موافق نبودند. به طوریکه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در واکنش به برگزاری این کنفرانس به شدت آن را محکوم کرده و شورای عالی قضایی عراق نیز بلافاصله از صدور حکم بازداشت شرکت کنندگان در کنفرانس موسوم به «دعوت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» در اربیل خبر داد.

تقریبا اکثر شخصیت‌های مهم سیاسی به این کنفرانس واکنش نشان دادند. موج مخالفت با کنفرانس عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل به قدری شدت گرفت که مسئولان برگزاری این کنفرانس ادعا کردند از محتوای آن خبر نداشته و فکر می‌کردند این کنفرانسی برای آشتی بین ادیان است.

پس از آن رئیس فراکسیون جریان صدر در پارلمان عراق اعلام کرد که پیش نویس قانون جرم تلقی کردن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در نخستین نشست پارلمان ارائه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق