بهینه‌سازی مصرف کالا با طرح مردمی‌سازی اقتصاد محقق می‌شود


بهینه‌سازی مصرف کالا با طرح مردمی‌سازی اقتصاد محقق می‌شود

مشهد- ایرنا-معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: یکی از اهداف بسیار مهم طرح مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها، بهینه‌سازی مصرف کالاها است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، امیر طالبی در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل جدید اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی دولت اقدامی متهورانه و شجاعانه است.

وی با بیان اینکه در قالب طرح مزبور هدف کاهش مصرف نیست بلکه درست مصرف کردن است، افزود: مسوولان در خراسان رضوی نیز باید توجه ویژه‌ای به بهینه‌سازی در مصرف کالاها داشته باشند.
طالبی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت واردات کالاهای اساسی در خراسان رضوی از شرایط مناسبی برخوردار نیست. عوامل مختلفی همچون تامین ارز، تامین کالا، لجستیک کالا، حمل و نقل و غیره شرایط را برای واردات در استان سخت‌تر می‌کند. کالاها با روش‌های سختی وارد کشور می‌شوند، لذا در مصرف از آن‌ها باید کاملا مساله بهینه‌سازی را رعایت نمود.
معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: خراسان رضوی از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که در صورت استفاده از آن‌ها شاهد بهبود وضعیت اقتصادی این استان خواهیم بود. برای فعال شدن ظرفیت لجستیک خراسان رضوی تلاش‌های متعددی صورت گرفت که خوشبختانه منتج به نتیجه نیز شد اما تاکنون از این ظرفیت به اندازه‌ای که باید استفاده نشده است.

وی بیان کرد: در خصوص واردات گندم از کشورهای همسایه هیچ مانعی وجود ندارد و این امر موجب بهبود شرایط اقتصادی استان نیز خواهد شد، اما برای واردات روغن ظرفیت لازم جهت ذخیره‌سازی در خراسان رضوی وجود ندارد.
وی افزود: اگر ظرفیت لازم جهت واردات و ذخیره‌سازی روغن در استان ایجاد شود، به زودی واردات روغن نیز امکان‌پذیر خواهد شد.

طالبی اظهار کرد: از مسوولان حاضر در گمرک خواهشمندم تمام تلاش خود را جهت تسریع و تسهیل در امر واردات به نحو احسن انجام دهند. باید در خراسان رضوی به احیای ظرفیت‌های موجود و شکوفا شدن اقتصاد به درستی پرداخته شود.
در پایان این مراسم "وحیدرضا فریدونی" به عنوان مدیر کل جدید اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی منصوب شد و از خدمات "محمدرضا نوری" در دوران مسوولیت قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است