همت جهادی برای رشد شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در حوزه غذا و دارو


همت جهادی برای رشد شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در حوزه غذا و دارو

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان سال «تولید ؛ دانش بنیان ، اشتغال آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: باید با همت جهادی رشد شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در حوزه غذا و دارو را سرعت بخشید.

همت جهادی برای رشد شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در حوزه غذا و دارو

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به اجلاس معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد، تاکید کرد: دولت سیزدهم بر آن است تا با توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب «تولید ؛ دانش بنیان ، اشتغال آفرین» نامیده شده است، روند رشد شرکت های دانش بنیان و خلاق در حوزه غذا و دارو را سرعت بخشد و با اتکا به جوانان متخصص، مومن و انقلابی به رفع نیازهای اولویت‌دار در این عرصه پراهمیت و به خصوص افزایش کیفیت محصولات و ارتقای فناوری های مرتبط اهتمام ورزد.

در متن این پیام آمده است: موفقیت‌های درخشان دانشمندان کشورمان در تولید انواع دارو، واکسن‌ و تجهیزات فناورانه پزشکی آن هم در شرایط تحریم های ظالمانه استکبار و گذار از همه گیری کرونا ، نشان افتخار گرانقدری بر لوح ضمیر هر ایرانی و پشتوانه ای گرانسنگ برای دستاوردهای عظیم آینده انقلاب اسلامی است.

تلاش یکایک شما متخصصان و مدیران متعهد و کارآمد این عرصه راهبردی را می ستایم و از آن که به دلیل شرکت در اجلاس مجمع جهانی سلامت، توفیق حضور در همایش مدیران و معاونان سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را نداشته ام، صمیمانه پوزش می طلبم.

دولت سیزدهم بر آن است تا با توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامیده شده است، روند رشد شرکت های دانش بنیان و خلاق در حوزه غذا و دارو را سرعت بخشد و با اتکا به جوانان متخصص، مومن و انقلابی به رفع نیازهای اولویت‌دار در این عرصه پراهمیت و به خصوص افزایش کیفیت محصولات و ارتقای فناوری های مرتبط اهتمام ورزد.

تحقق این هدف در گرو حرکت عدالت محور بر مدار شفافیت و مبارزه بدون تبعیض با فساد به ویژه از طریق شناخت بسترهای فسادزا و پیشگیری از آن است.

فضای اقتصاد غذا و دارو می بایست تحت رصد و پایش هوشمند قرار گرفته و برای دولت و مردم شفاف شود تا بتوان با رفع عدم توازن های ساختاری و ایجاد عدالت در تخصیص منابع به سوی خوداتکایی هر چه بیشتر گام برداشت و رضایت رهبر معظم انقلاب و خشنودی مردم عزیز را که پشتوانه ای معنوی برای اهتمام مضاعف به وظایف قانونی محوله است، فراهم آورد.

در پایان یکایک شما عزیزان را به همت جهادی در اجرای سیاست های مذکور فرا می خوانم و با سپاس از حضور و همفکری ارزشمندتان در این اجلاس، از خداوند متعال، توفیق روزافزون خدمت به مردم عزیز را برایتان خواستارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید