سفر وزرای دولت به پاکدشت زمینه تکمیل طرح‌های نیمه تمام را فراهم می‌کند


سفر وزرای دولت به پاکدشت زمینه تکمیل طرح‌های نیمه تمام را فراهم می‌کند

پاکدشت- ایرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: سفر وزرا و اعضای دولت سیزدهم به پاکدشت، زمینه تکمیل طرح‌های معطل و نیمه‌تمام باقیمانده ازگذشته را فراهم کرده و مردم را به استفاده از این طرح‌ها امیدوار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اردستانی روز پنجشنبه در جریان سفر یکروزه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به پاکدشت که به نمایندگی از رئیس جمهور صورت گرفت اظهار داشت: شهرستان پاکدشت به دلیل واقع شدن در حاشیه محور امام رضا(ع) برخورداری از هزاران واحد صنعتی فعال، ۴ شهرک صنعتی و هزاران هکتار اراضی قابل کشت، از اهمیت ویژه‌ای در استان تهران برخوردار است و اجرای طرح‌های عمرانی، زمینه توسعه این منطقه را فراهم می‌کند.

وی اجرای کمربندی جنوبی پاکدشت را به عنوان یکی از طرح‌های مهم و ملی این شهرستان اعلام کرد و افزود: اجرای کمربندی شهرستان پاکدشت از مصوبات دوره اول ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۵ است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۱ آغاز و پس از زیرسازی ۶ کیلومتری، به دلیل عدم اختصاص اعتبار و ردیف بودجه مصوب در همان مقطع متوقف شد.

وی افزود: در دولت‌های یازدهم ودوازدهم اجرای این طرح مهم که تکمیل آن نقش مهمی در کاهش میزان ترافیک مسیر شرق کشور ایفا می‌کند، به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) واگذار شد ولی تکمیل آن به تأمین اعتبار ویژه نیاز دارد.
وی اظهار داشت: علاوه بر این ، بیمارستان نیمه‌تمام زعیم، دیگر طرح نیمه‌کاره پاکدشت است که به دلیل واقع شدن آن در حاشیه محور امام رضا(ع) و مجاورت با شهرک‌های صنعتی و نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت، اتمام و بهره‌برداری از آن اولویت شهرستان پاکدشت است.

اردستانی گفت: هم اکنون عملیات احداث این بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه شده و برای اتمام آن به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی تکمیل طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب خانگی را دیگر نیاز پاکدشت اعلام کرد و افزود: با توجه به کاهش شدید بارش نزولات جوی و عدم اختصاص آب از محل سد ماملو، تصفیه و بازچرخانی آب در پاکدشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولی عدم تأمین اعتبارات مورد نیاز، اجرای آن را در حد لوله‌گذاری و خرید زمین تصفیه خانه باقی گذاشته است.

فرماندار پاکدشت تکمیل ورزشگاه شهدای پاکدشت را دیگر اولویت این شهرستان اعلام کرد و افزود: اجرای این طرح ورزشی از سال ۱۳۸۷ آغاز و قرار بود تا سکوی ۵ هزار نفره درآن اجرا شود ولی پس از آغاز کار، جایگاه تماشاگران از سیمانی به فلزی تغییر کرد و چمن مصنوعی اجرا شده، به دلیل زیرسازی نامناسب جمع شد.

وی گفت: اجرای این طرح هم اکنون با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و برای تکمیل آن به یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

اردستانی دیگر مشکل پاکدشت را کمبود منابع آب در حوزه کشاورزی اعلام کرد و افزود: کمبود آب باعث شده تا ۲۵ روستا و ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از داشتن آب مورد نیاز بی‌بهره باشند که برای انتقال آب از محل کانال انتقال پساب جنوب تهران به این روستاها، به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رستم قاسمی در سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به شهرستان پاکدشت، ضمن ادای احترام به شهدای این شهرستان، از طرح کمربندی جنوبی، ورزشگاه نیمه‌تمام شهدای پاکدشت، جاده مواصلاتی پاکدشت به ورامین موسوم به تیغاب و طرح نهضت ملی مسکن بازدید کرده و گزارش این بازدیدها را به رئیس جمهوری منتقل می‌کند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...