کشف کالای احتکاری و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی


کشف کالای احتکاری و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- دستگیری 24 سارق در یک هفته، کشف کالای احتکاری میلیاردی در شیروان، دستبند پلیس اسفراین بر دستان مخلان نظم و امنیت، دستگیری سه کلاهبردار حرفه ای و دستگیری شکارچی و کشف پرنده کمیاب در اسفراین از جمله اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در سطح حوزه استحفاظی شهرستان بجنورد، اکیپ‌های متشکل از تیم‌های تخصصی کارگاهان پلیس آگاهی به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان وارد عمل شدند.
سردار سعید مطهری زاده افزود: ماموران پس از چند شبانه‌روز تلاش مداوم و با هماهنگی قضایی موفق به شناسایی و دستگیری ۲۴ سارق حرفه‌ای شدند که پس از انتقال به مقر و انجام تحقیقات تخصصی پلیس به ۱۰۲ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.
وی گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
کشف کالای احتکاری میلیاردی در شیروان

فرمانده انتظامی شیروان گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با محتکران کالاهای اساسی، ماموران با اشراف اطلاعاتی از احتکار مقدار زیادی کالا در یک انبار در سطح این شهرستان مطلع و پی گیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ مجید یگانه پور گفت: در بازرسی از انباری مذکور ۲ تن ۷۶۰ کیلوگرم برنج احتکاری و ۱۶هزار و ۲۰۰ نخ سیگار قاچاق کشف ضبط کردند.
وی با اشاره به این‌که کارشناسان ارزش کالای مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این زمینه یک متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
دستبند پلیس اسفراین بر دستان مخلان نظم و امنیت

فرمانده انتظامی اسفراین گفت: در پی ایجاد مزاحت، درگیری و رعب و وحشت برای شهروندان توسط ۲ نفر از اراذل‌واوباش سابقه‌دار منطقه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قرار گرفت.
سرهنگ محمد روهنا گفت: ماموران پس از هماهنگی‌های قضایی، دریک عملیاتی ضربتی متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
وی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری سه کلاهبردارحرفه‌ای
جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت تعدادی از شهروندان در خصوص وقوع کلاه‌برداری از آن‌ها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران مبارزه با جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ محمد غلامی با اشاره به اینکه در این راستا سه متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند، افزود: متهمان در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده و مواجهه با شواهد، دلایل و قرائن موجود، به جرم خود اعتراف و ۹ فقره پرونده کلاه‌برداری به ارزش ۸۸۰ میلیون ریال کشف شد.
دستگیری شکارچی و کشف پرنده کمیاب در اسفراین

فرمانده انتظامی اسفراین گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به شکار، نگهداری و خرید و فروش پرنده‌های شکاری در داخل منزل شخصی خود می‌نماید، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پاسگاه بام قرار گرفت
سرهنگ محمد روهنا گفت: ماموران پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از منزل وی تعداد یک قطعه پرنده کمیاب از نوع شاهین به نام سارگپه جنگلی را کشف و متهم به مقر انتظامی منتقل شد.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این پرنده را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: پرنده تحویل عوامل محیط‌زیست و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق