تکمیل طرح های ریلی مهمترین خواسته مردم جنوب شرق از دولت


تکمیل طرح های ریلی مهمترین خواسته مردم جنوب شرق از دولت

ورامین- ایرنا- نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل طرح قطار حومه‌ای و تبدیل شدن آن به مترو، خواسته مهم مردم جنوب‌شرق تهران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حسین نوش‌آبادی روز پنجشنبه در جریان بازدید رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای دو طرح تقاطع غیر همسطح با راه‌آهن سراسری تهران- مشهد اظهار داشت: تردد بیش از ۸۰۰ هزار نفر سکنه شهرستان‌های جنوب شرق تهران به پایتخت، در انتظار تکمیل طرحی است که اجرای آن ۱۴ سال به درازا کشیده و این انتظار به حقی است که پس از سال‌ها، این امکان برای مردم این بخش از استان تهران فراهم شود.

وی افزود:پروژه قطار شهری ورامین با اعتبارات موجود باید ۱۰ سال قبل به بهره برداری می رسید ولی در یک اقدام غیر منطقی و غیر قابل توجیه در اضافه شدن مسیر گرمسار به مترو تهران به پیشوا، علاوه بر افزایش طول مسیر، هزینه گزافی به اصل پروژه که اختصاص به ورامین و پیشوا داشت، تحمیل شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پروژه‌ متروی تهران به پیشوا در دوره هفتم مجلس مصوب و عملیات اجرائی با اختصاص زمین برای احداث ایستگاه‌های مترو در برخی از مناطق از جمله پیشوا و قرچک آغاز شد ولی چند سال بعد، این پروژه مهم به قطار حومه‌ای تبدیل و بر همین اساس، ریل گذاری و سایر زیر ساخت ها، طراحی و اجرا شد.

وی افزود: از سال گذشته، تلاش‌های زیادی برای بازگشت پروژه مترو و تسریع در اجرای آن صوت گرفت و برای تحقق آن جلسات متعددی با مسئولان ارشد کشور به ویژه آیت الله رئیسی رئیس جمهور و وزیر کشور برگزار شده و امروز مردم این دیار امیدوارند تا با همت دولت سیزدهم، زمینه تکمیل آن فراهم شود.

طرح قطار حومه‌ای تهران- ورامین از مصوبات دولت نهم است که در پی درخواست‌های مکرر مردم در ۱۷ مرداد سال ۸۸ با حضور مسئولان وقت وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و مسئولان محلی و عل‌اکبر محرابیان که آن زمان، دستیار ویژه رئیس جمهور در ستاد تبصره ۱۳ بود، کلنگ احداث آن در ایستگاه راه‌آهن ورامین به زمین خورد.

بازدید از پروژه مسکونی هزار و ۱۰۰ واحدی قرچک، بازدید از بافت فرسوده،بیمارستان شهید ستاری و دیدار باخانواده معظم شهدا از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از رئیس جمهوری به شهرستان قرچک است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان