سولانا از اتریوم جلو زد!


سولانا  از اتریوم جلو زد!

NFT های بر بستر سولانا در طول یک بازه زمانی 24 ساعته، بیشتر از اتریوم پول تولید کردند که این اتفاق تا حد زیادی به دلیل راه‌ اندازی مجموعه Trippin' Ape Tribe بود. پروژه Trippin' Ape Tribe که به تازگی، در سولانا راه اندازی شده است، در روز گذشته پیشرو تمام پروژه‌های NFT از نظر حجم معاملات است. اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ جزر و مد در فضای NFT ها...

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ جزر و مد در فضای NFT ها اخیراً در حال تغییر است. به طوری که فروش NFT های بر روی سولانا به ازای داده‌هایی از CryptoSlam، درآمد بیشتری نسبت به NFT های اتریوم در یک بازه ۲۴ ساعته داشته است. بازار پر ارزش NFTهای اتریوم در چند هفته گذشته شاهد کاهش حجم معاملات بوده است، اما NFT های سولانا همچنان در حال رشد هستند. به طوری که، در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته از روز سه شنبه تا صبح روز چهارشنبه، شبکه سولانا حجم NFT بیشتری نسبت به اتریوم داشت.

طبق داده‌های CryptoSlam، فروش Solana NFT در بازار ثانویه در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع نزدیک به ۲۴.۳ میلیون دلار درآمد تولید کرد، در حالی که فروش اتریوم در همان بازه زمانی در تمام بازارهایی که دنبال می‌کند، به ۲۴ میلیون دلار رسید. تفاوت کمی بین پلتفرم‌ها وجود دارد، اما این اولین نمونه شناخته شده از پیشی گرفتن بازار کوچکتر سولانا از بلاکچین اتریوم از نظر مقدار دلاری است که از طریق فروش در طی یک بازه زمانی ۲۴ ساعته ایجاد می‌شود. طبق گزارش CryptoSlam، فروش Solana NFT در این بازه ۲۴ ساعته ۴۳۶ درصد نسبت به دوره قبلی افزایش یافته است.

سولانا  از اتریوم جلو زد!

این تا حد زیادی به دلیل راه اندازی Trippin' Ape Tribe، یک پروژه جدید عکس پروفایل Solana NFT است که در روز سه شنبه راه اندازی شد. از نظر سبکی شبیه به میمون جهش یافته از مجموعه Ape Yacht Club در اتریوم است، مجموعه‌ای با 10000 تصویر منحصر بفرد از میمون‌ها که با مجموعه‌ای از ویژگی‌های بصری سورئال مشخص شده‌اند. فروش این پروژه در بازار ثانویه به دنبال ضرابخانه اولیه در روز سه شنبه افزایش یافت.

طبق گفته CryptoSlam، مجموعه Trippin' Ape به تنهایی مسئول بیش از 14.5 میلیون دلار از مجموع سولانا در این مدت بود. این باعث شد که آن را به محبوب ترین پروژه در طول آن مدت زمان تبدیل کند و از تمام پروژه‌های دیگر اتریوم و سولانا با اختلاف زیادی پیشی گرفت، مجموعه دوم Bored Ape Yacht Club اتریوم با فروش 3.5 میلیون دلار بود. ماه گذشته، Okay Bears به ​​اولین پروژه سولانا تبدیل شد که این لیست را رهبری می‌کند، شاهکاری که در هفته‎های بعد دوباره تکرار شده است. Trippin' Ape Tribe تنها پروژه NFT سولانا است که تاج و تخت 24 ساعته را بالاتر از دیگر مجموعه‌های اتریوم و سولانا می‌برد.

سولانا  از اتریوم جلو زد!

از زمان نوشتن این مقاله، یک Trippin' Ape Tribe NFT از 54 SOL (2600 دلار) در بازار Magic Eden شروع به تقاضا گرفتن می‌کند.

NFT به عنوان اثبات مالکیت یک مورد عمل می‌کند و اغلب برای مواردی مانند تصاویر نمایه، تصاویر دیجیتال، کلکسیون‌های ورزشی و آیتم‌های بازی ویدیویی استفاده می‌شود. بازار گسترده‌تر NFT ها در سال 2021 با آتش گرفتن بازار، بر اساس داده‌های DappRadar، حدود 25 میلیارد دلار حجم معاملات ایجاد کرد و در حال حاضر در حال پیشی گرفتن از این حجم در سال 2022 است. حرکت سولانا برای سبقت گرفتن از اتریوم در حجم معاملات 24 ساعته NFT، جدیدترین نشانه‌ای است که بازار سولانا در حال گرفتن فضای جدی است. ظهور Okay Bears سیگنال کلیدی دیگری بود، به طوری که این مجموعه اکنون در کمتر از یک ماه به فروش ثانویه از 100 میلیون دلار رسیده است.

همچنین، بازار پیشرو Solana NFT Magic Eden از نظر کاربران و تراکنش‌های هفتگی از برترین بازار اتریوم OpenSea پیشی گرفته است . با این حال، شایان ذکر است که کارمزد تراکنش‌های سولانا کسری ناچیز از اتریوم است و انجام کارهایی مانند NFT ‌های فهرست ‌شده و فهرست ‌نشده، همچنین پیشنهاد قیمت‌ها را بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

مروری بر آنچه برایMagicEden در مقابل Opensea در جریان است:

Magic Eden با وجود راه اندازی Solana NFT توسط Opensea در ماه گذشته، سهم بازار خود را حفظ کرده است.

سولانا  از اتریوم جلو زد!

نه تنها این، بلکه ME اکنون در تعداد کاربران، فرکانس تراکنش‌های بالاتر و کم کردن شکاف در GMV با سیستم عامل بسیار قابل مقایسه است. OpenSea اخیراً پشتیبانی از Solana NFT را نیز اضافه کرده است، اما هنوز سهم بازار قابل توجهی را در این زمینه به خود اختصاص نداده است. Magic Eden همچنان بخش عمده‌ای از حجم فروش را برای بازار Solana تولید می‌کند و قصد دارد با اجازه دادن به خریداران با توکن‌های بومی پروژه‌های NFT مانند DeGods و Aurory، به تمرکز اصلی خود در Solana متمایل شود.

سولانا  از اتریوم جلو زد!

علاوه بر همه آنچه گفته شد، بازار Solana NFT اخیراً با مشکلات خاص خود مواجه شده است، از جمله افزایش ربات‌های ضرب NFT، یعنی برنامه‌های خودکاری که سعی می‌کنند ضرابخانه‌های NFT را تحت تأثیر قرار دهند تا هر چه بیشتر خریداری کنند. چنین ربات‌هایی در واقع کل شبکه سولانا را در 30 آوریل از کار انداختند، به طوری که منجر به ایجاد یک "مالیات ربات" جدید شد که برای تلاش‌های «نامعتبر» تراکنش، هزینه‌ای دریافت می‌کند.

در حالی که سولانا نشانه های متعددی از رشد را نشان می‌دهد، بازار اتریوم در کل ارزش بسیار بیشتری دارد. طی هفت روز گذشته، CryptoSlam نزدیک به 58 میلیون دلار در حجم معاملات Solana NFT در مقایسه با 206 میلیون دلار برای اتریوم را نشان می‌دهد. طی 30 روز، این شکاف به طور قابل توجهی افزایش یافته و به 333 میلیون دلار برای Solana در مقابل 3.15 میلیارد دلار برای اتریوم رسیده است.

سولانا  از اتریوم جلو زد!

بازار NFT اتریوم در پایان آوریل و اوایل ماه می به لطف راه‌اندازی زمین‌های NFT برای Otherside، یک بازی متاورس آینده از سازندگان Bored Ape Yacht Club، داغ داغ بود. این فروش به دلیل فرمت آن به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت، اما باز هم بی نظیر بود. به طوری که NFT ها در کمتر از یک ماه بیش از 1.2 میلیارد دلار فروش اولیه و ثانویه به دست آورده‌اند. با این حال، حرکت در فضای NFT اتریوم متوقف شد زیرا چند هفته پیش بازار ارزهای دیجیتال سقوط کرد. OpenSea در روز دوشنبه تنها 29 میلیون دلار در حجم معاملات اتریوم به ازای هر داده Dune، در مقایسه با رکورد 476 میلیون دلاری در تاریخ 1 می، ثبت کرد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO) بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟