بررسی اولویت‌های اجرایی شهرستان بروجن با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری


بررسی اولویت‌های اجرایی شهرستان بروجن با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - ایرنا - شورای اداری چهارمحال‌ و بختیاری در روز پنجشنبه با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی و به میزبانی شهرستان بروجن برگزار شد که علاوه بر بررسی مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی این شهرستان، راهکارهای رفع مشکلات در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه‌های مختلف نیز در این نشست ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه سفرهای شهرستانی خود روز پنجشنبه با همراهی جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان بروجن حاضر شد تا علاوه بر بازدید میدانی از طرح‌های عمرانی و صنعتی در حال اجرا این شهرستان، دیدار و در ادامه گفت‌وگویی مستقیم با مردم نیز داشته باشد.

غلامعلی حیدری در این سفر در نشست شورای اداری بروجن نیز شرکت کرد تا موارد مورد توجه فرماندار و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و همچنین مطالبات مردمی این شهرستان را در این شورا با حضور مدیران استانی بررسی کند.

وی در این نشست با بیان اینکه مطالبات استان در بالاترین سطح مدیریتی در حال پیگیری است، گفت: هیچ وعده غیرعملی به مردم داده نمی‌شود و اصل عمل بر مبنای انسجام و هم‌افزایی در دستور کار قرار دارد تا در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تحولات مهمی در استان شکل گیرد.

همچنین در بخش اصلی این نشست هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی به ارائه گزارشی از شرایط طرح‌های اجرایی و برنامه‌های در پیش روی استان در شهرستان بروجن پرداختند.

سه طرح ورزشی شهرستان بروجن به زودی تکمیل می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سه طرح ورزشی نیمه‌تمام استخر فرادنبه، سالن باستانی نقنه و حصارکشی مجموعه ورزشی این شهر در شهرستان بروجن به زودی وارد مراحل تکمیلی می‌شوند، افزود: این شهرستان از نظر امکانات زیرساختی و سرانه ورزشی نسبت به دیگر شهرستان‌های استان در بهترین وضعیت قرار دارد.

حمید کریمی افزود: مشکل حصارکشی مجموعه ورزشی نقنه به وجود برخی مشکلات حقوقی باز می‌گردد که این مشکل در حال رفع است، برای سالن باستانی این شهر نیز یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است که با تخصیص اعتبارات سفر رییس‌جمهور به این طرح، این فضای ورزشی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی به قرار گرفتن استخر ورزشی فرادنبه در طرح‌های قابل ارائه در سفر رییس‌جمهور نیز اشاره و تصریح کرد: درباره وضعیت نگهداری پیست تارتان بروجن نیز با وجود الزام واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، این فضا در حال حاضر با حضور نیروهای اداری ورزش و جوانان شهرستان نگهداری می‌شود و شرایط مطلوبی دارد.

کریمی درباره اعلام خشک شدن زمین چمن فرادنبه نیز گفت: این طرح در قالب ایجاد چمن مصنوعی دیده شده بود که با تمایل شهرداری و تعهد این مجموعه به تامین آب به زمین چمن طبیعی تغییر داده شد و در حال حاضر نواقصی در تعمیرات سیستم آب‌رسانی این مجموعه وجود دارد که به زودی رفع می‌شود.

سالن پلاتو بروجن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سالن پلاتو بروجن با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در انتظار اختصاص اعتبارات سفر رییس جمهور است که با پیش‌بینی ۶ میلیارد تومان، این طرح فرهنگی به زودی تکمیل و در اختیار فرهنگ دوستان قرار می‌گیرد.

پیام احمدی با بیان اینکه سرانه فرهنگی شهرستان بروجن به ازای هر یک هزار نفر ۴۰ مترمربع است، افزود: علاوه بر سالن پلاتو بروجن، فرهنگسرای گندمان با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و مجتمع فرهنگی هنری فرادنبه با ۶۰ درصد پیشرفت و مرکز فرهنگی هنری چغاخور نیز با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله طرح‌های فرهنگی نیمه‌تمام بروجن به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: برای نگهداری اماکن فرهنگی موجود نیز نیاز به اعتبارات تجهیز و تعمیر است و در بخش فضای سبز اطراف این فضاها نیز لازم است شهرداری‌ها همکاری بیشتری با مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان داشته باشند.

نخستین شرکت تعاونی مسکن کارگری کشور در شهرستان بروجن فعال شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه نخستین شرکت تعاونی مسکن کارگری کشور در شهرستان بروجن فعال شده است، گفت: در مرحله نخست حدود ۴۰ کارگر مشمول طرح نهضت ملی مسکن در این شرکت امور تامین مسکن خود را دنبال می‌کنند.

محسن مولوی در ادامه افزود: بر اساس هدف‌گذاری برنامه‌های اشتغال‌زایی، ۱۱ درصد از تعهد اشتغال استان باید در سال ۱۴۰۱ در شهرستان بروجن محقق شود که از این محل ۲ هزار و ۱۹۲ نفر توسط ۳۶ دستگاه اجرایی و در حوزه‌های کشاورزی، خدمات و صنعت وارد بازار کار خواهند شد.

وی به تشکیل شرکت عمران شهرستانی نیز اشاره و تصریح کرد: با راه‌اندازی این شرکت پنج درصد از جمعیت شهرستان بروجن می‌توانند از مزایای این شرکت بهره‌مند شوند.

مولوی با بیان اینکه در مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران بروجن حدود ۹۰ درصد فضای خالی وجود دارد و از سال ۸۳ تاکنون طرح جدیدی در آن به اجرا در نیامده است، اظهار داشت: امید می‌رود طرح توسعه این فضای فرهنگی ورزشی در قالب طرح‌های پیشنهادی سفر رییس‌جمهور دیده شود.

رویکرد تغییر الگوی کشت و توسعه گلخانه‌ها در بروجن به خوبی دنبال می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارگذاری بر آب‌های زیرزمینی در سال‌های گذشته به دلیل بروز خشک‌سالی موجب بحرانی شدن دشت‌های شهرستان بروجن شده است، گفت: در حال حاضر رویکرد تغییر الگوی کشت در این شهرستان در اولویت است که بنا به همین رویکرد ۱۲۵ هزار مترمربع (۱۲.۵ هکتار) گلخانه با همکاری بخش خصوصی در دست اجراست.

عطالله ابراهیمی افزود: شهرستان بروجن با داشتن یک هزار و ۷۶۹ تراکتور از ضریب مکانیزاسیون خوبی برخوردار است و وجود سردخانه‌های متعدد نیز از دیگر مزایای بخش کشاورزی آن به شمار می‌رود که با بهره‌برداری از ۲ سردخانه دیگر در خرداد امسال در بروجن، حدود ۶۰ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های استان اضافه می‌شود.

وی به جایگاه دوم بروجن میان شهرستان‌های کشور از لحاظ اجرای سیستم‌های آبیاری نوین اشاره و تصریح کرد: ۶۰۰ هکتار دیگر از اراضی کشاورزی این شهرستان نیز به زودی به این سیستم‌ها مجهز خواهد شد.

ابراهیمی درباره مطالبه اهالی فرادنبه برای راه‌اندازی مجتمع دام‌پروری این شهر نیز گفت: این مجتمع از سال ۷۸ تاکنون به دلیل برخی مشکلات حقوقی با منع اجرایی مواجه بود که این مشکل در حال حاضر رفع شده و با تخصیص آب مورد نیاز، آماده سرمایه‌گذاری است.

بحرانی‌ترین دشت‌ها از نظر منابع آبی در شهرستان بروجن قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بحرانی‌ترین دشت‌ها از نظر منابع آبی در شهرستان بروجن واقع شده است، گفت: عمر مفید چاه‌های آب در برخی نقاط این شهرستان همچون سفیددشت به کمتر از یک سال رسیده است که تحمیل هزینه‌های بالا برای تامین آب شرب را در پی دارد.

احمدرضا محمدی افزود: آب شرب فرادنبه نیز به دلیل قرار گرفتن یکی از ۲ چاه تامین کننده آب در محدوده زمین‌های کشاورزی، از نظر کیفی مشکلاتی دارد که در حال حاضر با اختلاط دیگر منابع تلاش می‌شود سطح کیفی آب به حد استاندارد برسد.

وی درباره تکمیل و ایجاد تاسیسات فاضلاب فرادنبه نیز اظهار داشت: با رایزنی انجام شده با شهرداری، هم‌اکنون اجرای سیستم جمع‌آوری فاضلاب در محله کریم‌آباد و تکمیل تصفیه‌خانه در اولویت صرف اعتبار قرار دارد.

محمدی به اختصاص اعتبارت مناسب برای تکمیل طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر بلداجی نیز اشاره کرد و گفت: امید می‌رود این طرح تا پایان تابستان امسال تکمیل و همچنین طرح فاضلاب سفیددشت نیز با در نظر گرفتن ردیف اعتباری وارد مرحله عملیاتی شود.

متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان بروجن نسبت به واریز وجه اقدام کنند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نخستین موضوع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین مورد نیاز است که با وجود آماده‌سازی زمین در برخی شهرهای بروجن، تاکنون آمار متقاضیانی که نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند، چندان چشمگیر نیست.

فرشید ریاحی سامانی افزود: تاکنون در سفیددشت یک متقاضی، در گندمان ۲۸ و در نقنه ۲ متقاضی، وجه اولیه را واریز کرده‌اند که لازم است برای سرعت بخشی به اجرای طرح در این شهرها، متقاضیان تایید شده هر چه زودتر نسبت به واریز وجوه اقدام کنند.

وی همچنین یادآور شد: در سال ۱۴۰۱، برنامه مقاوم‌سازی ۳۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان بروجن اجرایی می‌شود.

۶۵ میلیارد تومان اعتبار حوزه راهداری شهرستان بروجن در سفر رییس‌جمهور پیش‌بینی شده است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست با اشاره به اینکه ۶۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس‌جمهور ویژه ۶ طرح این اداره کل در شهرستان بروجن پیشنهاد شده است، گفت: این شهرستان ۳۴۰ کیلومتر از طول راه‌های استان را در خود جای داده است و ۵۵ درصد تناژ باری استان نیز متعلق به این شهرستان است.

روح‌الله غلامی افزود: مشکلات راه‌های روستایی این شهرستان به ویژه در محدوده تالاب‌های گندمان و چغاخور به دلیل حجم بالای گردشگری به زودی بررسی و در طرح‌های اجرایی گنجانده می‌شود.

دانشکده فنی و مهندسی بروجن به آموزشکده آموزش عالی تبدیل می‌شود

رییس دانشگاه شهرکرد نیز با بیان اینکه دانشکده‌های بروجن از سال ۸۶ تاکنون همچنان با مشکلاتی برای تکمیل و راه‌اندازی مواجه هستند، گفت: به زودی با همراهی خیرین این دانشکده‌ها تکمیل و با تبدیل دانشکده فنی و مهندسی این شهرستان به آموزشکده آموزش عالی، یک دانشگاه صنعتی در این شهرستان دایر خواهد شد.

یاسر پیر علی افزود: ۲۵ میلیارد تومان نیز در اعتبارات سفر رییس‌جمهور برای تکمیل ۲ دانشکده فنی و مهندسی و منابع طبیعی بروجن پیش‌بینی شده است.

وی ظرفیت‌های علمی و نخبگانی بروجن را قابل‌توجه دانست و یادآور شد: دانشگاه شهرکرد این آمادگی را دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های علمی گردشگری و باستان‌شناسی این دانشگاه به اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این شهرستان بپردازد.

توسعه بیمارستان بروجن با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهوری دنبال می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال گذشته دستگاه «ام. آر. آی» بیمارستان شهر بروجن راه‌اندازی و در حوزه شبکه بهداشت این شهرستان نیز حدود سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

ارسلان خالدی فر افزود: در سفر رییس‌جمهور به استان نیز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش بیمارستانی و ۲۲ میلیارد برای اجرای طرح‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است، همچنین تلاش می‌شود مسکن متخصصین این شهرستان تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، شهرستان بروجن در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم