این رمزارزها بهترین عملکرد را ماه گذشته داشتند


این رمزارزها بهترین عملکرد را ماه گذشته داشتند

بازار کریپتو در 6 ماه گذشته نزول کرده و ارزش آن از سه تریلیون دلار در نوامبر 2021 به 1٫23 دلار در ماه می 2022 رسیده است.

این رمزارزها بهترین عملکرد را ماه گذشته داشتند
ترس از افزایش مداوم تورم و واکنش‌های تند بانک مرکزی آمریکا نسبت به آن و جنگ اوکراین و روسیه، سرمایه‌گذاران را دارایی‌ های پرخطر برحذر داشته است. همچنین، تمایل شدید آن‌ها برای پناهگاه‌های امنی مانند دلار آمریکا، تقاضا برای ارزهای دیجیتال برتر و سهام آمریکا را کاهش داده است.

در نتیجه این بحران، برخی دارایی‌های دیجیتال مانند دوج کوین و کاردانو، بیش از ۸۰ درصد کاهش قیمت داشته‌اند. درعین‌حال، برخی ارزها نسبت به ۳۰ ارز دیجیتال برتر، عملکرد بهتری را از خود نشان داده‌اند که در ادامه سه مورد از بهترین‌های آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

قیمت ارز دیجیتال حریم خصوصی مونرو (XMR) از ۳۰۰ دلار در نوامبر ۲۰۲۱ با ۴۰ درصد کاهش به ۱۸۶ دلار در طول بحران اخیر رسید. این روند، بخشی از حرکت اصلاحی بزرگ‌تر این ارز بود که از می ۲۰۲۱، زمانی که قیمت مونرو به ۵۲۰ دلار رسید، آغاز شد. کاهش خالص مونرو در یک سال اخیر، حدود ۶۵ درصد بوده است.۳-cryptos-faring-the-best-in-bear-market

گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از مونرو برای دور زدن تحریم‌ها و نیز ترس از وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر در سراسر دنیا علیه ارزهای دیجیتال، دو عامل اصلی کاهش ارزش این ارز بوده‌اند.

از منظر تکنیکی، XMR در محدوده‌ای با میانگین‌های متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای (EMA ۵۰ هفته‌ای؛ موج قرمز) حدودا ۲۱۱ دلار و ۲۰۰ هفته‌ای (موج آبی) در نزدیکی ۱۶۷ دلار، تثبیت شده است.

لئو، یک توکن ابزاری است که توسط شرکت iFinex شرکت مادر صرافی BitFinex، پشتیبانی می‌شود. این توکن حتی در مقاطعی در طول بحران اخیر، مانند فوریه ۲۰۲۲، روندی صعودی از خود نشان داد و به بالاترین رکورد خود یعنی ۸٫۱۵ دلار رسید. با این‌ حال از آن زمان تاکنون تقریبا ۴۰ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده و اکنون در حدود ۴٫۹ دلار معامله می‌شود.۳-cryptos-faring-the-best-in-bear-market

لازم به ذکر است که iFinex ارز لئو را در یک فروش توکن خصوصی معرفی کرد و توانست با جمع‌آوری سرمایه‌ای معادل یک میلیارد دلار، بخشی از کسری نقدینگی خود را جبران کند. بازدهی این ارز تا به امروز، حدود ۱۰۰ درصد بوده است. با این‌ حال، بر اساس گزارش Santiment این ارز با یک نهنگ بزرگ که حدود ۹۷ درصد از توکن‌های در عرضه‌اش را در اختیار دارد، به‌شدت متمرکز است.

ارزش ارز دیجیتال BNB در می ۲۰۲۱ از ۷۰۰ دلار نیز بالاتر رفت و در نوامبر نیز دوباره این رکورد را تکرار کرد؛ اما از آن زمان به کمتر نصف در زمان حاضر کاهش‌یافته و به عدد ۳۲۵ دلار رسیده است.۳-cryptos-faring-the-best-in-bear-market

BNB به‌عنوان یک توکن ابزاری داخلی اکوسیستم صرافی پیشرو و شناخته‌شده بایننس عمل کرده و از یک بلاکچین بومی به نام بایننس‌چین (BNB Chain) استفاده می‌کند.

مطالعه روند بازار نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال برتر مانند بیت کوین و اتریوم نسبت به رقبایشان، عملکرد بهتری در طول بحران اخیر داشته‌اند. بیت کوین با ۵۷ درصد کاهش نسبت اوج قیمت خود در نوامبر ۲۰۲۱ به ۲۹۳۰۰ و اتریوم نیز با ۶۰ درصد کاهش در همین مدت به ۱۹۷۵ دلار سقوط کرده است. در رده‌های بعدی نیز شیبا و پولکادات با ۶۵ درصد کاهش قیمت قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟