پوتین: در صورت لغو تحریم‌های غرب به بحران غذایی کمک می‌کنیم


پوتین: در صورت لغو تحریم‌های غرب به بحران غذایی کمک می‌کنیم

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد چنانچه غرب تحریم‌ها علیه مسکو را رفع کند این کشور به کمک در زمینه بحران غذایی تمایل دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد در صورت رفع تحریم‌های غرب علیه مسکو، روسیه در زمینه بحران غذایی اقداماتی انجام خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه‌ای که رم پس از تماس تلفنی این دو مقام منتشر کرد، آمده است: «ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه درباره وضعیت اوکراین، بحران غذایی و تأثیر آن بر کشور‌های فقیر رایزنی کردند.»

خبرگزاری تاس روسیه نیز با استناد به بیانیه کاخ کرملین نوشت: «پوتین به دراگی گفت که روسیه آماده است تا در صورت لغو تحریم‌ها علیه روسیه در حل بحران غذایی مشارکت کند.»

تاکنون جزئیات بیشتری از این مکالمه تلفنی منتشر نشده است.

در حال حاضر نزدیک به ۴ ماه از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا در تلاشند تا با اعمال تحریم‌های مختلف علیه روسیه بر این کشور فشاور وارد آورند.

ساعاتی پیش ولادیمیر پوتین با هشدار نسبت به پیامد‌های تحریم‌های روسیه که به این کشور و همچنین به اقتصاد جهانی آسیب وارد می‌کند، تأکید کرد که هر کشوری که سعی کند روسیه را منزوی کند، در ابتدا به خود آسیب می‌زند.

او همچنین تأکید کرد که روسیه از عرصه اقتصاد جهانی خارج نخواهد شد و غرب نمی‌تواند کشوری را از سیاست، اقتصاد و ورزش جهان حذف کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی