فرماندار : مردم قرچک خواستار افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی هستند


فرماندار : مردم قرچک خواستار افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی هستند

قرچک- ایرنا- فرماندار قرچک گفت: یکی از مطالبات مردم و مسئولان قرچک از دولت سیزدهم، افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان شهید ستاری از 74 به 120 تخت و امکانات تخصصی بیمارستان است و امید دارند به واسطه سفر اعضای هیأت دولت به قرچک این مهم محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز پنجشنبه در جلسه جمع بندی مشکلات قرچک که با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت ، یکی از شهرستان‌های استان تهران که تا چند سال پیش از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی نیز محروم بود و مردم برای درمان به شهرهای اطراف می رفتند ولی با هدیه رهبر معظم انقلاب و حمایت بنیاد برکت، بیمارستان ۷۴ تختخوابی این شهرستان احداث و در تیرماه سال ۹۷، به بهره‌برداری رسید.
وی اظهار داشت: با وجود خدمات بسیار مناسبی که به واسطه استقرار این بیمارستان به مردم ارائه می‌شود، ولی تعداد تخت‌های این بیمارستان جوابگوی نیاز مراجعین نیست و افزایش آن به ۱۲۰ تخت بیمارستانی، از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان از دولت سیزدهم است و مردم انتظار دارند تا علاوه بر تخت بیمارستانی، امکانات بخش‌های تخصصی بیمارستان نیز افزایش پیدا کند.
وی یکی دیگر از مهمترین نیازهای شهرستان قرچک را تکمیل طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری قرچک اعلام کرد وافزود: طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان قرچک از اواخر دهه ۸۰ باهدف اجرای ۳۳۰ کیلومتر شبکه گذاری آغاز شد و هم اکنون ۱۲۰ کیلومتر این شبکه اجرا شده است.
فاتحی‌نژاد تصریح کرد: برای اجرای این طرح مهم، احداث تصفیه خانه با ظرفیت ۷۳ هزار مترمکعب در نظر گرفته شده که سال ۱۳۷۹ زمین مورد نیاز آن در اراضی جنوبی شهرک صنعتی خریداری شده و با اخذ مجوزات لازم، اجرای آن در سال ۱۳۸۵ به مناقصه گذاشته شد که تکمیل این فرایند قانونی به نتیجه نرسید.
وی گفت: برای تکمیل این طرح که به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، قرار شد تا در سال ۱۳۹۶ بانک توسعه آسیایی تسهیلاتی در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهد که با وجود پیگیری‌های صورت گرفته، این امر نیز محقق نشد و سال قبل مقرر گردید که از محل تسهیلات ماده ۵۶ اعتبارات مورد نیاز آن تأمین شود.
فرماندار قرچک افزود: بر اساس اعلام مسئولان شرکت آب و فاضلاب، اجرای مناقصه طرح تصفیه خانه قرچک مرحله اریابی کیفی را سپری کرده و آماده است تا در صورت تأمین اعتبار، فاز نخست آن با ظرفیت ۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب اجرایی شود و با تکمیل این طرح بخشی از آب مورد نیاز شهرک صنعتی قرچک و صاحبان صنایع نیز تأمین شود.
وی با اشاره به برخی از کمبودهای شهرستان قرچک در حوزه زیرساختی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات امروز ادارات شهرستان قرچک، استقرار بیشتر آنها در ساختمان‌های استیجاری و یا فاقد استانداردهای لازم برای خدمت رسانی به مردم است و با وجود آن که زمین مورد نیاز سایت اداری این شهرستان تأمین شده، تاکنون بودجه‌ای برای آغاز عملیات اجرایی اختصاص نیافته است.
فاتحی‌نژاد کمبود فضای آموزشی را از دیگر مشکلات این شهرستان برشمرد و افزود: قرچک یکی از مهاجرپذیرترین مناطق استان تهران است و این امر باعث می‌شود همه ساله هزاران دانش‌آموز به مدارس قرچک اضافه شود.
وی با بیان این که در سال تحصیلی جاری بیش از ۴ هزار دانش‌آموز به مجموعه آموزش و پرورش قرچک اضافه شده اظهار داشت: برخی از مناطق قرچک با تراکم بیش از ۵۰ دانش‌آموز در کلاس‌های درس مواجه است که این امر لزوم احداث واحدهای جدید آموزشی را بیشتر کرده است.
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به شهرستان قرچک علاوه بر بازدید از بیمارستان برکت شهید ستاری، از پروژه مسکونی یکهزار و ۱۰۰ واحدی سبحان و تقاطع غیرهمسطح روستای محمدآباد با راه‌آهن سراسری بازدید کرد و با خانواده معظم شهید فلاح نیز دیدار و گفتگو کرد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر