حدود 1.5 میلیون نفر روستایی زیر پوشش برنامه پزشک خانواده علوم پزشکی مشهد قرار دارند


حدود 1.5 میلیون نفر روستایی زیر پوشش برنامه پزشک خانواده علوم پزشکی مشهد قرار دارند

مشهد- ایرنا- مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت ساکن مناطق روستایی و شهرهای کمتراز 20 هزار نفر جمعیت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر پوشش برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی قرار دارند .

دکتر محمد حسن درخشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی از سال ۱۳۸۴ شروع شده است، افزود: بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی هستند که تعداد ۷۵۶ خانه بهداشت و پایگاه روستایی در این مناطق فعال است.

وی ادامه داد: در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی، خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی براساس بسته‌های خدمتی ابلاغ شده از سطح ملی ارائه می گردد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۳۲۰ پزشک، ۲۵۰ نفر ماما ، ۸۵ دندانپزشک، ۱۲۰۰ نیروی بهورز و بیش از۱۰۰ نفر نیروی ازمایشگاه و پرستار در این طرح در راستای خدمت رسانی سریع و مناسب به بیماران فعالیت می کنند.

دکتر درخشان اضافه کرد: هم اکنون ۲۷۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ۳۴۷ پایگاه سلامت شهری در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند و خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی و درمانی را به جمعیت تحت پوشش ارائه می دهند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط