کربکندی: کار اسکوچیچ در جام‌جهانی سخت است


 کربکندی: کار اسکوچیچ در جام‌جهانی سخت است

رسول کربکندی کارشناس فوتبال و سرمربی سابق تیم ذوب آهن در خصوص لیست 25 نفره تیم ملی اظهار داشت: بعد از انتخاب جام جهانی این اولین اردویی است که می‌خواهیم در آن شرکت کنیم.

رسول کربکندی کارشناس فوتبال و سرمربی سابق تیم ذوب آهن در خصوص لیست ۲۵ نفره تیم ملی اظهار داشت: بعد از انتخاب جام جهانی این اولین اردویی است که می‌خواهیم در آن شرکت کنیم. اگر بخواهیم تیم قدرتمندی را داشته باشیم باید همه بازیکنان را ببینیم. اصلا درست نیست که بخواهیم از اولین لیست انتقاد کنیم که چرا این هست و آن نیست. فکر می‌کنم جام‌جهانی جای شوخی و انتخاب بد نیست. باید از بین بازیکنان چه لژیونرها و چه بازیکنان داخلی را برای جام جهانی دیده و بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

وی افزود: طبیعی است که مربی به اجبار همه بازیکنان را ببیند. حالا یک عده از بازیکنانی بودند که دعوت شده و در لیگ خیلی خوب بودند و اکثریت هم بازیکنانی هستند ‌که در گذشته در تیم ملی بودند. شاید همه فکر کنیم که بجز یک یا دو نفر در تیم ملی ما، ترکیب مشخص است ولی مربی باید همه را ببیند که ادعایی نداشته باشد. به نظر من این آزادی عمل را باید به مربی داد تا هر کسی را که می‌خواهد دیده و انتخاب نماید. نتیجه کار مهم است که بتوانیم بهترین‌ها را انتخاب کرده و به جام جهانی برده و بتوانیم بازی‌های آبرومندی را انجام دهیم.

 کربکندی: کار اسکوچیچ در جام‌جهانی سخت است

کربکندی ادامه داد: با توجه به این لیستی که انتخاب شده و بازی‌های معوقه نمی‌دانم چه وضعیتی پیش آید. سه بازی عقب افتاده داشته و یک هفته از بازی‌های لیگ مانده است. این به تعویق افتادن بازی‌ها را باید ببینیم که باشگاه‌ها حاضر هستند بدون بازیکنان خود بازی کنند یا نه؟ با توجه به اینکه در بالا و پایین جدول وضعیت مشخص است و روی دوم یا سوم بحث است. به نظر من فعلا باید ببینیم که در اردوی اول و در کانادا چه وضعیتی داریم و بازیکنان همگی محک خورده تا بهترین‌ها برای جام‌جهانی مشخص شود.

سرمربی سابق تیم ذوب آهن با اشاره به مخفی کردن اسامی بازیکنان تا زمان مسابقات خاطر نشان کرد: تیم‌های جام جهانی با آنالیزورهای بسیار قوی که دارند تمامی بازیکنان یک تیم‌ را آنالیز کرده و وضعیت‌شان را می‌دانند. خیلی شرایط حال حاضر به گونه‌ای نیست که بخواهیم اَرنج و چیدمان تیم را از دید رقبا مخفی کنیم. مهم این است که بازیکنان آماده‌ای را داشته و نیازهای تیم را به لحاظ فنی بتوانیم تامین کنیم. با توجه به اینکه ترکیب‌های تیم ما را در گذشته دیده و بسیاری از بازیکنان ما لژیونر و شناخته شده هستند این موضوع خیلی امکان پذیر نیست. اگر بشود چنین کاری هم انجام دهیم باید به حدی بازیکن داشته باشیم که از این بازی‌های تدارکاتی بتوانیم در جهت پیاده کردن اهداف فنی خود استفاده کنیم. یک عده را بازی دهیم که در جام جهانی استفاده نکنیم. از نظر من این بازی تدارکاتی نبوده چرا که ما باید تدارک دیده و از این بازی‌ها به نحو احسن استفاده نماییم.

کربکندی که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که از نگاه شما در لیست نفراتی هستند که جا مانده و بتوانند عصای دست اسکوچیچ باشند، گفت: قطعا در هر لیستی می‌شود اما و اگر گذاشت. ولی دیدگاه فنی من این است که مربی باید بتواند همه بازیکنان را و آنهایی که خیلی آماده بوده را انتخاب کند. یک عده انتخاب شدند که خیلی آماده نبودند یک عده هم که بیرون از کشور بودند. کار بسیار سختی را در جام جهانی داریم. اگر بخواهیم از حالا ذهن مردم را به شکلی برنامه‌ریزی کرده که فکر کنند خیلی گروه آسانی داشته و می‌توانیم به راحتی به دور بعدی صعود کنیم، اصلا اینگونه نیست. کار اسکوچیچ فوق‌العاده سخت است. در زمان کی روش یک ساختار دفاعی قدرتمندی را داشتیم‌ در مقابل بهترین تیم‌های دنیا آمده و با کار دفاعی خوب آنان را کنترل کردیم. وجود مهره‌ها در تیم یک بحث است و تاکتیک و تمرینات مناسب و آماده‌سازی تیم از نظر جسمانی هم بحث مهمی است که بتوانیم آماده‌ترین نفرات را متناسب با حریفان و شرایط فوتبال آنان در مقابل رقبا قرار دهیم.

کارشناس فوتبال در خاتمه ضمن تاکید به وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم شرایط فدراسیون بهتر شود. چرا که در حال حاضر باید تمامی مسئولین کشور چه برای بازی‌های تدارکاتی و امکانات کمک کرده تا تیم آماده‌ای داشته باشیم. امیدوارم پس از مدت‌ها بتوانیم به دور بعد راه پیدا کنیم.

سایر رسانه‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!