ثبت نهایی تمامی مجوزهای کسب و کار صادره از سوی بانک مرکزی بر روی درگاه ملی مجوزها


ثبت نهایی تمامی مجوزهای کسب و کار صادره از سوی بانک مرکزی بر روی درگاه ملی مجوزها

عصر اعتبار- معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد: تمامی مجوزهای کسب و کار صادره از سوی این بانک در دو زمینه اصلی شروع کسب و کار و همچنین توسعه و تداوم فعالیت ها بر روی درگاه ملی مجوزهای کشور به صورت جامع تکمیل و ثبت نهایی شد.

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مهران محرمیان گفت: در اجرای الزامات و تکالیف قانونی مرتبط با بهبود فضای کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها از جمله ماده 57 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور و قانون اصلاح مواد 1 و 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تمامی مجوزهای کسب و کار صادره از سوی این بانک در دو زمینه اصلی "شروع کسب و کار" به تعداد 36 فقره مجوز و همچنین " توسعه و تداوم فعالیت ها" بالغ بر 72 فقره مجوز را بر روی درگاه ملی مجوزهای کشور به صورت جامع تکمیل و ثبت نهایی نموده است.

وی افزود: با عنایت به ضرورت ساده سازی مجوزهای شروع کسب و کار صادره از سوی بانک مرکزی، در ماههای پایانی سال گذشته ساده سازی های لازم در خصوص تمامی 36 فقره مجوز این بخش انجام و مراتب در جلسه مورخ 21‏/12‏/1400 هیات مقررات زدایی به تصویب نهایی رسید.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر اتصال الکترونیک 36 مجوز مذکور نیز انجام و در درگاه ملی مجوزهای کشور در دسترس عموم می باشد.

محرمیان افزود: پس از آن بانک مرکزی در تاریخ 1401/02/18، تعداد 72 فقره مجوز صادره دیگر این بانک در زمینه تداوم و فعالیت نهادهای ذیربط را تحت عنوان مجوزهای استعلامی تکمیل نمود به منظور طرح و تصویب در هیات مقررات زدایی، به مرکز مطالعات و پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد ارسال نموده است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: بدیهی است پس از تصویب مراتب در هیات مقررات زدایی سایر تمهیدات و اقدامات لازم درخصوص اتصال الکترونیک مجوزهای اخیر نیز به قید تسریع انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی