استاندار ایلام: بیش از 72 میلیارد تومان به زیرساخت های دره شهر اختصاص یافت


استاندار ایلام: بیش از 72 میلیارد تومان به زیرساخت های دره شهر اختصاص یافت

ایلام -ایرنا- استاندار ایلام گفت: بیش از 72 میلیارد تومان به حوزه های زیرساختی، کشاورزی و راهسازی شهرستان دره شهر اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دره شهر اظهار داشت: بهسازی و ایمن سازی خروجی دره شهر به پل دختر هشت میلیارد تومان ، بهسازی مسیر ماژین پنج میلیارد تومان ،بهسازی و ایمن سازی وحدت آباد ماژین پنج میلیارد تومان ، احداث خانه بهداشت سه میلیارد تومان، تکمیل موزه باستان شناسی دره شهر یک میلیارد تومان، ایستگاه پمپاژ ارموت پنج میلیارد تومان، تکمیل مدرسه ۹ کلاسه سمیه دره شهر چهار میلیارد تومان ، تکمیل مدرسه مسکن مهر دره شهر یک میلیارد تومان، تکمیل مدرسه ۶ کلاسه دره شهر سه میلیارد تومان، مجتمع مدرسه مجتمع زرین دشت دره شهر ۱۰۰ میلیون، تکمیل دبستان کل سفید دره شهر ۵۰ میلیون تومان بخشی از مصوبات سفر بود.

وی افزود: برای حوزه ورزش شهرستان ۶۰ میلیارد تومان مصوبه برای شهرستان داشتیم که ۳۳ میلیارد تومان آن محقق شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: ۲ میلیارد تومان برای تکمیل مسجد جامع دره شهر،جاده سلامت برای شهرداری ۲.۵ میلیارد تومان ، چهار بانده کردن دره شهر به پل دختر چهار میلیارد تومان ، یادمان شهدا ۱.۵ میلیارد تومان ، شهرداری ماژین یک میلیارد تومان از دیگر مصوبات سفر بود.

وی افزود: رودخانه سیمره یکی از مزیت های دیگر شهرستان است که باید با راه اندازی پمپاژهای کشاورزی با انتقال آب از سوی وزارت نیرو و توزیع آب و پخش آن با جهاد کشاورزی بتوانیم ظرفیت های بالقوه این شهرستان را بالفعل کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به کارخانه استیل کرد دره شهر گفت: استیل کرد یک مجموعه انحصاری و بی بدیل است اما به دلیل اینکه واردات سیم ها در کشور با ۵ درصد عوارض است این کارخانه توان رقابت ندارد که تولیدات این کارخانه گران تر از واردات است و در این راستا یک نامه به وزیر برای در نظر گرفتن ۲۵ درصد عوارض برای واردات سیم ارسال شد که هفته گذشته پاسخ نامه داده شد.

بهرام نیا با اشاره به دیدار با مردم ماژین ‌گفت: در این بازدید ما عنوان کردیم که ماژین تنها از نظر امکانات زیرساختی محروم است اماغنی و ریشه در تاریخ دارد که باید به این منطقه بیش از گذشته توجه شود.

وی با اشاره به موضوع انتصابات در استان گفت: در ابتدا به مدیران فرصت دادیم و مدیرانی که شاخص ها و چارچوب های دولت انقلابی را داشتند و ارزیابی آنان در طول شش ماه اخیر خوب بود ابقا شدند.

استاندار ایلام ادامه داد: یکی از محورهای اصلی کار و کرامت ارتقا زیرساخت مناطق محروم است که این مهم با جدیت پیگیری می شود.

بهرام نیا اضافه کرد: عملکرد اکثر مدیران استان رضایت بخش و خوب است و از فرماندار شهرستان خواسته شده که مدیران در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

وی سهم استان ایلام از مسکن ملی را ۳۲ هزار واحد عنوان کرد و گفت: از این میزان سهم دره شهر ۶۳۳ واحد است.

وی با تاکید بر رایزنی مدیران برای اختصاص اعتبارات برای طرح ها گفت: ۸۵ درصد اعتبارات بصورت متمرکز در وزارتخانه ها است.

به گزارش ایرنا، دیدار با مردم ماژین، چندین پمپاژ کشاورزی و پل ماژین، بازدید از کارخانه استیل کرد، دیدار با امام جمعه، دیدار با خانواده شهدا و همچنین شرکت در نشست شورای اداری از جمله برنامه های سفر یک روز استاندار به دره شهر بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»