روسیه: از اجرای کامل تحقیقات در مورد قتل شیرین ابوعاقله حمایت می‌کنیم


روسیه: از اجرای کامل تحقیقات در مورد قتل شیرین ابوعاقله حمایت می‌کنیم

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور از در خواست فلسطین برای اجرای کامل تحقیقات در مورد ترور خبرنگار الجزیره حمایت می‌کند.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل امروز پنجشنبه در جلسه شورای امنیت درباره خاورمیانه اعلام کرد که کشورش از خواسته‌های فلسطین برای انجام تحقیقات کامل در ارتباط با ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگاران شبکه الجزیره به دست عناصر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

طبق گزارش روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا گفت: «مسئولان اسرائیلی اقدامات و عملیات نظامی متعددی را در کرانه باختری و اطراف نوار غزه انجام داده‌اند که نتیجه‌اش درگذشت شیرین ابوعاقله به شکلی تأسفبار بود. ما در این زمینه از درخواست رهبران فلسطینی برای انجام تحقیقات کامل در مورد شرایط کشته شدن او حمایت می‌کنیم.»

این دیپلمات روس همچنین تأکید کرد که تلاش برای دور کردن روسیه از مذاکرات مربوط به حل بحران‌های خاورمیانه نتیجه عکس خواهد داد.

پیش از این شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده بود که تحقیقات انجام شده ثابت می‌کند که شیرین ابوعاقله به دست عناصر ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل مورد هدف قرار گرفته است.

این شبکه آمریکایی اعلام کرده بود تحقیقاتی که انجام داده شواهد جدیدی را ارائه کرده و ویدئوی مربوط به آن صحنه نشان می‌دهد که در لحظه ترور ابوعاقله هیچ فرد مسلح فلسطینی در آن نزدیکی حضور نداشته است.

دقایقی پیش نیز دادستان فلسطین با اشاره به این‌که تحقیقات ثابت کرده که سرباز اسرائیلی عمداً به سمت شیرین ابوعاقله شلیک کرده است گفت: «ما گلوله‌ای را که ابوعاقله به واسطه آن به شهادت رسیده است را تحویل اسرائیل نخواهیم داد.»

دادستانی فلسطین توضیح داده است گلوله‌ای که باعث شهادت شیرین شده، از نوع ضدزرهی و دارای ویژگی‌هایی است که در سلاح تک تیرانداز استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از انفجار در اصفهان/ پدافند هوایی به کار افتاد