سه طرح کشاورزی در شهرستان بروجن به بهره‌برداری رسید


سه طرح کشاورزی در شهرستان بروجن به بهره‌برداری رسید

شهرکرد - ایرنا - همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بروجن، عصر پنجشنبه سه طرح کشاورزی شامل 2 گلخانه هیدروپونیکی (آبکشت) و یک طرح آبیاری نوین در بخش بلداجی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا از استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری استاندار در آیین بهره‌برداری از این طرح‌های کشاورزی بخش بلداجی شهرستان بروجن با اشاره به ‌ضرورت استفاده از آخرین یافته‌های علمی برای افزایش بهره‌وری تولیدات بخش کشاورزی گفت: در حال حاضر توسعه کشت گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری در اولویت اجرایی قرار دارد که می‌تواند علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بالا بردن درصد بهره‌وری منابع نیز موثر باشد.

حیدری تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها انجام شده باید تا چهار سال آینده سطح کشت گلخانه‌ای استان به ۵۰۰ هکتار افزایش یابد.

وی با اشاره به ‌پیش‌بینی اختصاص تسهیلات برای ایجاد گلخانه‌های کشاورزی در سفر رییس‌جمهور به استان یادآور شد: سرمایه‌گذاران و کشاورزان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در توضیح طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در بخش بلداجی گفت: دو گلخانه کشت توت‌فرنگی به روش هیدروپونیک در مساحتی افزون بر هفت هکتار و با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد تومانی اجرا شد.

عطاالله ابراهیمی افزود: طرح آبیاری نوین نیز در ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی روستای کلبی‌بک و با اعتبار سه میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه روند سفرهای شهرستانی، روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسوولان استانی به شهرستان بروجن سفر کرد.

بازدید از طرح‌های عمرانی و صنعتی در حال اجرا در شهرستان، حضور در نشست شورای اداری و دیدار با اقشار مختلف مردم در مسجد حاج کرامت بروجن از جمله برنامه‌های سفر کاری استاندار به شهرستان بروجن به شمار می‌رود.

شهرستان بروجن در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج