شیطنت سیاسی مقامات کانادا در لغو بازی بی‌تاثیر نبود


شیطنت سیاسی مقامات کانادا در لغو بازی بی‌تاثیر نبود

سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از لغو بازی تیم کشورمان مقابل کانادا، گفت: در لغو این بازی تدارکاتی شیطنت‌های سیاسی مقامات کانادا بی‌تاثیر نبوده است.

به گزارش مشرق، احسان اصولی روز پنجشنبه پس از لغو دیدار تیم ملی ایران مقابل کانادا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر تیمی قرارداد را لغو کند متعهد به پرداخت خسارت مادی و معنوی است.

وی ادامه داد: البته بند یازده - یک؛ که کانادایی‌ها به آن اشاره کرده‌اند اینگونه می‌گوید که هر یک طرفین قرار داد مفاد قرارداد را نقض کند نیز طرف دیگر می‌تواند بازی را کنسل کند و این موضوع را نفی کند. این موضوع ابعاد حقوقی دارد به هر حال دوستان و همکاران ما باید در حوزه بین الملل و حقوقی بررسی کنند و براساس آن نتایج را خدمت رسانه ها اعلام خواهیم کرد.

اصولی گفت: بی تردید ما حقوق تیم ملی فوتبال و فدراسیون را قویا پیگیری خواهیم کرد و ضمن هزینه‌هایی که متحمل شده فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران فرصت بازی تدارکاتی را که در ایام «فیفا دی» پیش رو دارد به هر حال از دست داده نیز مورد مطالبه قرار خواهد داد و ما نیز جزئیات پرونده وقتی کامل شد آن را اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد.

شیطنت سیاسی مقامات کانادا در لغو بازی بی‌تاثیر نبود

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که شیطنت‌های سیاسی در این قضیه دخیل بوده است یا خیر؟ افزود: به هر حال بی تاثیر نبوده است که البته باید ابعاد آن بررسی شود. بالاخره همه مطلع هستید ورود مقامات سیاسی کانادا در این حوزه علنی و شفاف بود و اظهار نظراتی انجام دادند. انتظاری که می‌رفت این بود فوتبال و فدراسیون فوتبال کانادا تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه موضوع لغو بازی ایران و کانادا باید مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: قاعدتا آن چیزی که الان مشخص است فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران طبق قرارداد عمل کرده و مفاد قرارداد را عینا و مو به مو پیگیری کرده است. ما حتی فردا در آنکارا وقت سفارت داشتیم تا تیم و کاروان اعزامی کارهای سفر و اعزام به کانادا برای این دیدار را انجام دهند.

اصولی تاکیدکرد: به هر حال عملا کانادا یک جانبه این بازی را لغو کرده و هیچ نقض عهدی از سوی فوتبال جمهوری اسلامی ایران انجام نشده است و ما نیز پیگیری مطالبات خود برای لغو شدن این بازی هستیم.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت