AMD: پردازنده Ryzen 7000 در کامپیوتکس بدون اورکلاک به فرکانس 5٫5 گیگاهرتز دست پیدا کرد


AMD: پردازنده Ryzen 7000 در کامپیوتکس بدون اورکلاک به فرکانس 5٫5 گیگاهرتز دست پیدا کرد

یکی از مدیران AMD می‌گوید پردازنده‌ای که در کنفرانس کامپیوتکس هنگام اجرای بازی Ghostwire: Toyko به فرکانس 5٫5 گیگاهرتز دست پیدا کرد، اورکلاک نشده بود.

رابرت هالوک و فرانک آزور، دو نفر از اعضای ارشد AMD، به‌تازگی در مصاحبه‌ی جدیدی با PCWorld شرکت کرده‌اند تا به سؤالاتی درباره‌ی کنفرانس مطبوعاتی کامپیوتکس و نمایش اولیه‌ی پردازنده‌‌های موردانتظار سری AMD Ryzen 7000 جواب دهند.

به‌نوشته‌ی ویدیوکاردز، AMD در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۲ افزون‌بر ارائه‌ی جزئیاتی درباره‌ی پلتفرم AM5 و مادربردهای سری ۶۰۰، به پردازنده‌های سری Ryzen 7000 برپایه‌ی معماری Zen 4 اشاره کرد. پردازنده‌های کلاس دسکتاپ جدید AMD پاییز امسال از راه می‌رسند و فعلاً اطلاع چندانی از مشخصات فنی مدل‌های مختلف این خانواده نداریم.

AMD در بخشی از کنفرانسش مدلی از پردازنده‌های سری Ryzen 7000 را با ۱۶ هسته‌ به‌نمایش گذاشت که هنگام اجرای بازی Ghostwire: Toyko به سرعت کلاک ۵٫۵ گیگاهرتز می‌رسید. نکته‌ی جالب‌ این است که سرعت کلاک یادشده روی نمونه‌ی پیش‌تولید پردازنده‌ی AMD به‌دست آمد. لیزا سو، مدیرعامل AMD، در کنفرانس گفت پردازنده‌های Ryzen 7000 به فرکانس بالای ۵٫۰ گیگاهرتز دست پیدا می‌کنند؛ اما انتظار نداشتیم این فرکانس به ۵٫۵ گیگاهرتز برسد.

رابرت هالوک در مصاحبه‌ی جدیدش اعلام کرد پردازنده‌ای که فرکانس بیش از ۵٫۵ گیگاهرتز ارائه داد، از سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه‌ای استفاده نمی‌‌کرد. AMD برای نمایش این دمو از سیستمی استفاده کرد که از خنک‌کننده‌ی مایع ۲۸۰ میلی‌متری Asetek و دو رم ۱۶ گیگابایتی DDR5-6000 CL30 بهره می‌برد. نکته‌ی مهم‌تر این است که پردازنده‌ی AMD اورکلاک نشده بود و از تنظیمات پیش‌فرض استفاده می‌کرد. AMD می‌گوید این پردازنده موقع اجرای بازی‌ Ghostwire: Toyko توانست با اکثر تردهایش به فرکانس بیش از ۵ گیگاهرتز برسد. ناگفته نماند فرکانس چندین هسته در بین ۵٫۲ گیگاهرتز تا ۵٫۵ گیگاهرتز نوسان داشت.

هالوک می‌گوید عدد ۱۷۰ وات در اسلایدهای کنفرانس کامپیوتکس در‌حقیقت به PPT (توان سوکت) اشاره کرده‌اند، نه TDP پردازنده. به‌گفته‌ی هالوک، هدف اصلی افزایش PPT پلتفرم AM5 افزایش فرکانس چند‌هسته‌ای بوده؛ زیرا افزایش PPT به‌معنی افزایش TDP است.

AMD: پردازنده Ryzen 7000 در کامپیوتکس بدون اورکلاک به فرکانس 5٫5 گیگاهرتز دست پیدا کرد

با کانال تلگرام زومیت، آخرین اخبار فناوری و علمی را سریع‌تر از همیشه دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید