استاندار: مشارکت برای تامین زمین نهضت ملی مسکن در گلستان ضروری است


استاندار: مشارکت برای تامین زمین نهضت ملی مسکن در گلستان ضروری است

 گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: با توجه به ضرورت همراهی و مشارکت  همه دستگاه ها در تامین اراضی موردنیاز قانون جهش مسکن، چشم پوشی و اغماض از اراضی مشمول قانون از هیچ مدیری قابل پذیرش نیست.

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه پنجشنبه شب در نخستین جلسه شورای مسکن استان در سالن جلسات استانداری افزود: جایگاه فعلی استان بین سایر استان ها وضعیت مناسبی نیست و نیازمند همگرایی همه نهادها برای رفع موانع پیش رو در اجرای قانون هستیم.
وی اظهارداشت: اداره ثبت و اسناد مکلف است تمام اراضی پیشنهادی از سوی دبیرخانه شورای مسکن را در کمترین زمان در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار دهد تا با تامین زمین جایگاه استان در قانون جهش مسکن بهبود یابد.
زنگانه ادامه داد: همکاری بنیاد مستضعفان در تامین زمین موردنیاز در استان گلستان بسیار مطلوب است و مدیران وظیفه دارند تا بر اساس ظرفیت های هر شهرستان ، زمین موردنیاز را احصا تا بتوانیم از اراضی بنیاد مستضعفان استفاده کنیم.
استاندار گلستان با اشاره به ضرورت بهره گیری از راه های میان بر برای شتاب گیری در اجرای جهش مسکن در گلستان تاکید و اضافه کرد:‌برخی نهادها مانند دانشگاه آزاد،سپاه ، آموزش و پروش و دیگر نهادها از اراضی خوبی برخوردار هستند و علاقه مند به احداث مسکن برای کارکنان خود هستند که باید به طور ویژه امور را برای آنها تسهیل کنیم.
وی یادآور شد: بنیاد مسکن مکلف است با اطلاع رسانی به متقاضیان به ویژه روستاییان زمینه جلب مشارکت بیشتر آن ها برای نام نویسی در این طرح را فراهم کند.
زنگانه تصریح کرد:‌ اراضی موردنیاز برای اجرای سال نخست قانون جهش مسکن فراهم شده است اما بر اساس قانون باید اراضی چهار ساله مناسبی برای این طرح جانمایی و انتخاب شود.

بر اساس تعهد دولت، تا پایان فعالیت دولت سیزدهم چهار میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور احداث می‌شودکه با توجه به این که ساخت مسکن در ایران بیش از یک سال به درازا می‌کشد، تلاش شده تا در ۲ قسمت ۲ میلیون واحدی، این تعهدات نهایی و اجرایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط