از هوشمند سازی آزمون‌های ارشد و دکتری از سال 1403 تا صحت نداشتن کاهش مقدار غذای دانشجویی با افزایش قیمت‌ها


از هوشمند سازی آزمون‌های ارشد و دکتری از سال 1403 تا صحت نداشتن کاهش مقدار غذای دانشجویی با افزایش قیمت‌ها

دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بودند.

دانشگاه ها در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود که در ادامه می خوانید.

۵۰ هزار هکتار از دانشگاه آزاد در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت

روح الله دهقانی فیروزآبادی در چهلمین سالگرد دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری نمایشگاه و رویداد ملی عصر امید گفت: دانشگاه آزاد بیش از ۳۰ هزار هیئت علمی آشنا به فناوری و کسب و کار به اضافه یک میلیون دانشجوی فعال در دانشگاه دارد. این دانشگاه برخاسته از نیاز مردم است.

او گفت: هدف از برگزاری رویداد ملی عصر امید این است که بتوانیم مردم را با ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد اشتغال و حل مسائل کشور آشنا کنیم.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه از آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، فناور، صاحب‌های ایده، دانشگاه‌های دولتی و پارک‌های علم و فناوری خبر داد و گفت: می‌توانند از امکانات‌ دانشگاه بازدید کنند؛ چرا که این دانشگاه از توان و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

معاون تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد گفت: ۵۰ هزار هکتار از بهترین ساختمان‌های دانشگاه آزاد در مرکز شهر با کمک و همیاری معاونت علمی ریاست جمهوری در اختیار کسب و کار و شرکت‌های فناور قرار گرفت.

آزمون‌های ارشد و دکتری از سال ۱۴۰۳ هوشمند می‌شوند

علیرضا کریمیان درباره هوشمند سازی آزمون ها از سال ۱۴۰۳ گفت: برگزاری همه آزمون‌های سازمان سنجش در سال ۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی است. البته در طی سال ۱۴۰۲ برخی آزمون‌های با مقیاس کوچکتر به صورت الکترونیکی برگزار خواهند شد.

به گفته مشاور رئیس سازمان سنجش، این سازمان ۱۸ نوع آزمون برگزار می‌کند. در سال ۱۴۰۱ زیرساخت ها آماده می شوند؛ در سال ۱۴۰۲ به تدریج از آزمون‌های کوچکتر و به صورت آزمایشی کنکور هوشمند پیش خواهد رفت.

او درباره نگرانی خانواده ها و داوطلبان از هوشمندسازی کنکور در سال ۱۴۰۳ گفت: برای رفع این معضل حتما برنامه هایی در جهت آماده سازی و رفع نگرانی ها خواهیم داشت.

به گفته کریمیان آزمون های ارشد و دکتری برای همه داوطلبان از سال ۱۴۰۳ هوشمند می شوند.

کاهش مقدار غذای دانشجویی با افزایش قیمت‌ها صحت ندارد

مسعود گنجی گفت: با توجه به افزایش قیمت کالا، هیچ تغییری در میزان شهریه دانشجویی و نرخ غذا ایجاد نخواهد شد.

برخی دانشجویان دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی مدعی شده اند که پس از تغییر قیمت اقلام اساسی، حجم غذای آن ها کم شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: هیچ تغییری نه در قیمت غذا و نه در مقدار غذای دانشجویی پس از افزایش قیمت ها ایجاد نشده است و تا شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲ هم هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

تغییر زمان آزمون جامع دکتری دانشگاه علامه

دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد: با توجه به اعلام استانداری تهران مبنی بر تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها در روز چهارشنبه چهارم خرداد، آزمون جامع دکتری روز چهارشنبه به یکشنبه ۸ خرداد موکول می شود.

سعیدرضا عاملی گفت: سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی با بررسی‌های متعدد کارشناسی و تشکیل ۲۰ جلسه کارگروه تحول و همچنین بررسی در ۷ جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در قالب چهار فصل به تصویب نهایی اعضای شورای انقلاب فرهنگی رسید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ظرفیتی که سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، در درجه اول باعث انسجام بخشی به مسیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شده و در درجه دوم مناسباتی که بین شورای عالی انقلاب فرهنگی، قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی وجود دارد را به صورت مدون و روشنی تنظیم کرده و هدف گذاری های بنیادینی در مسیر دانش و فرهنگ تدبیر شده است.

استاد دانشگاه تهران افزود: در سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی نگاهی ویژه به ظرفیت‌های حوزه فرهنگ شده است؛ به ویژه در فرهنگ جدیدی که امروز در آن زندگی می‌کنیم، ملاحظاتی که در زمینه‌های فرهنگی وجود دارد، همچنین فهم عمیقی که باید راجع به شرایط فرهنگی ایران اسلامی عزیز وجود داشته باشد، همراه با شناخت دقیق وضعیت فرهنگی متأثر از فناورهای جدید، فرامحلی شدن فرهنگ و ارتباطات جهانی یک اصل مهم برای تحول فرهنگی به سمت فرهنگ و سبک زندگی اسلامی مورد دقت قرار گرفته است.

عاملی گفت: همچنین در این سند و در هدف‌گذاری آن ابعاد مربوط به علم، فناوری و نوآوری و ابعاد جدید مطرح در این حوزه مانند کوانتوم، هوش مصنوعی و ظرفیت‌هایی که فناوری‌های رقومی ایجاد کرده و دامنه‌های جدیدی را برای حوزه علم پدید آورده‌اند، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه عرصه های مأموریتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۲ حوزه تدوین و تبیین شده عنوان کرد: در سند تحول، در مورد ساختار دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تدابیری راجع به شکل‌گیری ستادهایی که بتواند کار راهبری، نظارت، ارزیابی ، رصد و پیگیری اجرایی شدن مصوبات را تدبیرکند دبیر شده است و جایگاه ویژه برای راهبری امور مرتبط با زنان و خانواده در نظر گرفته شده است.

عاملی با توضیح اینکه سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی، ظرفیتی تحولی و انقلابی دارد که می‌توان در مقطعی ۵ ساله، آثار آن را در حوزه علم و فرهنگ مشاهده کرد افزود: جزئیات این تحول به اطلاع مردم خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرهاد مجیدی رقیب گل‌محمدی شد