الجزیره: پرونده ابوعاقله را به دادگاه بین‌المللی کیفری ارجاع می‌دهیم


الجزیره: پرونده ابوعاقله را به دادگاه بین‌المللی کیفری ارجاع می‌دهیم

شبکه الجزیره اعلام کرد که پرونده ترور خبرنگار خود در فلسطین به دست عناصر رژیم صهیونیستی را به دادگاه بین‌المللی کیفری ارجاع خواهد داد.

شبکه الجزیره اعلام کرد قصد دارد پروانده جنایت ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار خود در فلسطین را به دادستانی کل دادگاه بین‌المللی کیفری ارجاع دهد.

این شبکه توضیح داد: «یک ائتلاف بین‌المللی حقوق شامل تیم حقوقی خود ما و کارشناسان بین‌المللی را برای کامل کردن پرونده و ارائه آن به دادستان این دادگاه تشکیل داده‌ایم.»

بیشتر بخوانید:

روسیه: از اجرای کامل تحقیقات در مورد قتل شیرین ابوعاقله حمایت می‌کنیم

در ادامه گزارش الجزیره آمده است: «این پرونده حقوقی اقدام اسرائیل در بمباران دفتر شبکه الجزیره در نوار غزه که در ماه مه ۲۰۲۱ انجام شد را نیز شامل می‌شود.»

الجزیره باری دیگر ترور خبرنگار خود در فلسطین را که ۲۵ سال برای پوشش اخبار مربوط به درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین فعالیت کرده بود، محکوم کرد.

الجزیره متعهد شد که از همه مسیر‌های قانونی ممکن برای تحویل عاملان ترور ابوعاقله به دادگاه و رساندن آن‌ها به جزای اعمالشان استفاده خواهد کرد.

چند روز پیش، شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در فلسطین، هنگام پوشش خبری تجاوزات عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری، به ضرب گلوله یکی از عناصر این رژیم کشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!