سرودن شعرهای توحیدی نیازمند آشنایی شاعران با عرفان و فلسفه است


سرودن شعرهای توحیدی نیازمند آشنایی شاعران با عرفان و فلسفه است

یزد- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ما در عرصه شعر توحیدی پیشرفتی نداشتیم ، شاعران برای سرودن شعرهای آسمانی باید با عرفان ، فلسفه و حکمت آشنا شوند و خود را از این معارف غنی کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در آیین اختتامیه کنگره شعر توحیدی افزود: کنگره شعر توحیدی باید بتواند با تلاش صاحبان فکر و ادب افق‌های خوب و جدیدی به سوی سرودن شعرهای آسمانی بگشاید و جان شاعران را لبریز از حکمت ، فلسفه و عرفان کند.

وی ادامه داد : این کنگره باید بتواند ما را در مباحث توحیدی غنی کند و شیوه‌های تحقیقی شعر توحیدی را نشان دهد تا نسل جوان به راحتی وارد این عرصه شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان ویژگی‌های توحیدی کتاب نهج البلاغه اظهار کرد: عمق و دقت نهج البلاغه در شناخت توحید در هیچ کتابی نیست و قله رفیع توحید در نهج البلاغه متجلی است.

وی همچنین بیان داشت : واژه‌ها را همراه با تسبیح باید به خداوند اطلاق کرد که اگر جز این باشد ما گرفتار شرک می‌شویم؛ تسبیح پیوست لاینفک توحید است و هر عزت و توانایی باید آمیخته با تسبیح شود تا به مرتبه کمال برسد.

سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شعرهای ناب و توحیدی راه رسیدن به حقیقت را به مردم نشان می‌دهد و باعث می‌شود کارها و فعالیت‌های مردم به رنگ معنوی و خدایی درآید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد هم گفت: توحید سررشته همه مذهب‌ها و مکتب آیین اسلامی است و شاعران سعی کردند شناخت از خدا را با ذوق و قریحه خود بر روی کاغذ بیاورند و در اختیار مردم که زنده به شعر هستند ، قرار دهند.

احسان عابدی ادامه داد: کنگره شعر توحیدی در چهار دوره برگزار شده و توانسته وظیفه خود را انجام دهد ، امروز نهال کنگره شعر توحیدی تنومند شده و دریافت کننده آثار زیادی از داخل و خارج از کشور است.

شهردار میبد هم از همه دست اندرکاران ، داوران و شاعران چهارمین کنگره شعر توحیدی قدردانی کرد که این رویداد را برنامه ریزی و داوری کردند و اشعارخوب خود را ارایه دادند.

چهارمین کنگره بین‌المللی شعر توحیدی در سه بخش بزرگسال، کودک و نوجوان و غیرفارسی صبح روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور ۲۰۷ شاعر از ۲۸ شهر ایران و هشت کشور جهان در هتل گلشن شهر میبد یزد آغاز شد.

هم اکنون میبد بیش از ۲۰۰ نویسنده و شاعر دارد و مرکز این شهرستان ۱۰۷ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در