وزیر راه و شهرسازی: 8 هزار واحد مسکن در پاکدشت احداث می‌شود


وزیر راه و شهرسازی: 8 هزار واحد مسکن در پاکدشت احداث می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و در قالب طرح نهضت ملی مسکن، 8 هزار واحد مسکونی در شهرستان پاکدشت احداث می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی: 8 هزار واحد مسکن در پاکدشت احداث می‌شود
رستم قاسمی در جریان سفر روز پنجشنبه به شهرستان پاکدشت، از محل اجرای احداث ۸۳۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بازدید کرد و در جریان روند اجرای آن قرار گرفت.

طرح نهضت ملی مسکن شهرستان پاکدشت در ۵ نقطه از مسکن مهر امام رضا (ع) توسط پیمانکار در حال اجرا است که هم اکنون به مرحله ستون و سقف رسیده است.

کل نیاز ۴ ساله شهرستان پاکدشت به منزل، ۱۰ هزار ۷۳۷ واحد اعلام شده که از این تعداد احداث ۸۶۷ واحد برای شریف آباد و یکهزار و ۳ واحد برای فرون آباد و مابقی برای شهر پاکدشت برآورد شده است.

رستم قاسمی روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان پاکدشت به نمایندگی از رئیس جمهوری ایران اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و طی ۴ سال آینده، ۸ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان پاکدشت احداث و به افراد متقاضی واجد شرایط واگذار می‌شود.

وی افزود: زمین مورد نیاز احداث این واحد‌های مسکونی به طور کامل تأمین شده و هم اکنون اجرای ۶۵۰ واحد در دست اقدام است.

قاسمی اظهار داشت: بر اساس تعهد دولت، تا پایان فعالیت دولت سیزدهم ۴ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور احداث می‌شودکه با توجه به این که ساخت مسکن در ایران بیش از یک سال به درازا می‌کشد، تلاش شده تا در دو قسمت ۲ میلیون واحدی، این تعهدات نهایی و اجرایی شود.

وی با اشاره به وضعیت کمربندی جنوبی پاکدشت گفت: در حال حاضر کار استملاک ۱۰ کیلومتر از اراضی طول مسیر این کمربندی به طور موقت انجام شده و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با تجهیز کارگاه مشغول به فعالیت است تا هر چه سریعتر این ۱۰ کیلومتر زیرسازی و آسفالت شده و به بهره‌برداری رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکل ۱۸ ساله تعاونی مسکن کارگران پاکدشت گفت: خوشبختانه اجرای این طرح در حوزه راه و شهرسازی با مطرح شدن در کمیسیون ماده ۵ هیچ مشکلی ندارد و از نظر ما این زمین به حوزه شهر الحاق شده است.
قاسمی گفت: اراضی این شرکت تعاونی در حوزه محیط زیست با مشکلاتی مواجه بوده که با همکاری رئیس سازمان محیط زیست، این مشکل نیز در هفته آینده برطرف شده و زمینه برای احداث مسکن در آن فراهم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با مردم پاکدشت دیدار و گفتگو کرد

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک‌روزه به پاکدشت، با حضور در فرمانداری این شهرستان با جمعی از مردم دیدار و گفتگو کرد.

رستم قاسمی که روز پنجشنبه پس از برگزاری جلسه شورای اداری استان تهران که با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی در سالن وزارت کشور، به شهرستان پاکدشت سفر کرده است، پس از بازدید از طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام، با حضور در فرمانداری این شهرستان با مردم و نمایندگان بخش‌های مختلف جامعه دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار، نمایندگان ورزشکاران، شرکت تعاونی مسکن کارگری و جمعی از متقاضیان مسکن مطالب خود را با وزیر راه و شهرسازی در میان گذاشتند.

قاسمی در جریان برپایی میز خدمت درخواست‌های تنی چند از مراجعین را دریافت کرده و دستورات لازم برای رفع مشکلات مردم را صادر کرد.

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روز به شهرستان پاکدشت، ضمن ادای احترام به مقام شهدا، از طرح‌های نیمه تمام کمربندی جنوبی، ورزشگاه شهدای پاکدشت و طرح نهضت ملی مسکن بازدید کرد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است