همکاری‌ سایبری اوکراین و آمریکا برای آسیب زدن به زیرساخت‌های روسیه


همکاری‌ سایبری اوکراین و آمریکا برای آسیب زدن به زیرساخت‌های روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد که اوکراین با کمک آمریکا یک ارتش سایبری تمام عیار برای آسیب زدن به تاسیسات زیربنایی روسیه و متحدانش به کار گرفته و تجهیز کرده است.

"اولگ سیرومولوتوف" در مصاحبه با خبرگزاری تاس خاطر نشان کرد: اوکراین یک ارتش سایبری کامل را با کمک پنتاگون و سرویس مخفی آمریکا برای آسیب زدن به تاسیسات زیربنایی و زیرساخت‌های روسیه و متحدانش به کار گرفته است.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که واشنگتن حضور نظامی‌اش را در فضای سایبری اوکراین افزایش داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا طی اظهاراتی گفته بود که به علت آمادگی کشورش برای رویارویی با تجاوزهای سایبری و حملات تحریمی غرب، همه این اقدامات ناکام مانده است.

پوتین این آمادگی‌ها را نتیجه سال‌ها تلاش و اقدامات سازمان دهی شده دانست.

پوتین افزود، محدودیت‌ها در حوزه فناوری‌های اطلاعات، برنامه‌ها و محصولات خارجی، به ابراز اعمال فشار تحریم‌ها بر روسیه تبدیل شده بود و برخی از عرضه کنندگان فناوری در غرب به صورت یکجانبه حمایت فنی از تجیهزات و دستگاه‌های خود را در روسیه متوقف کرده‌اند و موارد بسیاری از محدود شدن فعالیت یا حتی بسته شدن و از کار افتادن برنامه‌ها در پی به روز رسانی آنها، رخ داده است.

همکاری‌ سایبری اوکراین و آمریکا برای آسیب زدن به زیرساخت‌های روسیه

غرب و آمریکا در پی آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) به علت نادیده گرفته شدن نگرانی های امنیتی مسکو، تحریم‌های مالی و اقتصادی گسترده ای بر روسیه اعمال کردند.

سایر رسانه‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز