فرماندار مهاباد: بهینه سازی مصرف برق در ادارات دولتی باید به عنوان الگو مطرح شود


فرماندار مهاباد: بهینه سازی مصرف برق در ادارات دولتی باید به عنوان الگو مطرح شود

مهاباد - ایرنا - فرماندار مهاباد بر لزوم صرفه جویی و مصرف بهینه برق تأکید کرد و گفت: رعایت مصرف بهینه برق در سازمان ها و ادارات دولتی باید به عنوان یک الگو مطرح شود.

به گزارش ایرنا، امیر قادری روز پنجشنبه در جلسه مدیریت مصرف بار مهاباد افزود: با آغاز فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی میزان مصرف برق به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد که ضروری است در مصرف آن بهینه سازی لحاظ شود.

وی فرهنگ سازی در مصرف انرژی را ضروری دانست و گفت: حمایت از ایجاد طرح های سرمایه گذاری در بخش تولید برق و نیروگاه های خورشیدی می تواند بخشی از کمبود نیرو در فصل تابستان را جبران کند.

رییس اداره توزیع برق مهاباد هم در این جلسه گفت: سال گذشته میزان مصرف برق روزانه این شهرستان در زمان پیک به بالای ۸۷ مگاوات رسیده که با مدیریت و قطعی های اعمال شده ۱۰ مگاوات کمتر کاهش می یافت.

جلال زایر با بیان اینکه قطعی برق بخش خانگی جزو خطوط قرمز شرکت توزیع برق است، گفت: طبق دستورالعمل های ابلاغی ادارات در وقت اداری باید ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد از میزان مصرف خود را کاهش دهند.

وی اظهار کرد: اطلاع رسانی از طریق اصحاب رسانه بویژه صدا و سیما و خطبه های نمازجمعه در کنار نشست با دهیاران و آگاه سازی شهروندان از اهمیت مصرف بهینه برق جزو برنامه های مهم سال جاری است.

زایر با اشاره به راهکارهای جبران کمبود برق احتمالی بیان کرد: شناسایی مشترکان پرمصرف، نصب کنترل های هوشمند در ایستگاه پمپاژ آب مصارف کشاورزی، خارج کردن مدار در بخش غیرضروری و کاهش روشنایی برخی معابر از دیگر برنامه های مدیریت مصرف بار در زمان پیک است.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۷۷ هزار مشترک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...