ملاقاتی بین وزاری خارجه ایران و عربستان پیش‌بینی نشده است


ملاقاتی بین وزاری خارجه ایران و عربستان پیش‌بینی نشده است

وزارت امور خارجه عربستان ضمن اعلام پیشرفت در مذاکرات تهران و ریاض، دیدار احتمالی وزیر امور خارجه کشورمان با همتای سعودی‌اش را رد کرد.

یک مقام وزارت امور خارجه عربستان اظهار داشت که هیچ ملاقاتی بین وزرای خارجه عربستان و ایران در آینده قابل پیش‌بینی برنامه‌ریزی نشده است. این مقام سعودی از حصول پیشرفت در مذاکرات بین دو کشور خبر نداد، اما آن را ناکافی دانست.

این مقام سعودی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد: «ایران باید برای همکاری‌های آتی اعتمادسازی کند و اگر تهران تمایل به تنش‌زدایی در منطقه داشته باشد، می‌توان چندین موضوع را با تهران مورد بحث قرار داد.»

این در حالی است که وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در حاشیه نشست داوس اعلام کرد: «ما رابطه دیپلماتیک خود را حتی در اقدام متقابل با عربستان قطع نکردیم و این عربستان بود که در آغاز دوره پادشاهی ملک سلمان قطع رابطه دیپلماتیک با ایران را اعلام کرد.»

به گفته «حسین امیرعبداللهیان» ایران همیشه در‌های گفت‌وگو را باز گذاشته که هر زمان ریاض مایل بود روابط طبیعی خود را برگرداند و از آن استفاده کند.

چندی است ایران و عربستان در جایگاه بازیگران کلیدی منطقه ژئواستراتژیک غرب آسیا روند تنش‌زدایی را کلید زده‌اند که از نظر تحلیلگران این امر می‌تواند مقدمه‌ای برای افزایش ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی چندجانبه در منطقه باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری