سفر مقام ارشد صهیونیست به آمریکا برای مذاکره درباره ایران و عربستان


سفر مقام ارشد صهیونیست به آمریکا برای مذاکره درباره ایران و عربستان

مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی در هفته آینده به واشنگتن سفر و درباره ایران، عربستان و همچنین سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی، رایزنی می‌کند.

چند مقام آگاه صهیونیستی به آکسیوس گفتند، «ایال هولاتا» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی هفته آینده برای رایزنی با «جیک سالیوان» همتای خود در کاخ سفید، به واشنگتن دی‌سی خواهد رفت.

به نوشته آکسیوس این ۳ مقام اعلام کردند که در این سفر ایال هولاتا درباره عربستان سعودی، سفر آتی بایدن به سرزمین‌های اشغالی و مذاکرات هسته‌ای با ایران، رایزنی خواهد کرد.

این مقامات گفتند که هولاتا به همراه هیئتی از مقامات امنیت ملی، سیاست خارجی و اطلاعاتی به واشنگتن سفر خواهد کرد تا دور دیگری از مذاکرات را در مجمع راهبردی آمریکا و اسرائیل درباره ایران برگزار کند.

هولاتا و گروهش قصد دارند به بحث درباره «طرح بی» (طرح جایگزین) احتمالی برای سناریویی که در آمریکا به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران در آینده نزدیک بازنگردد، ادامه دهند.

مقامات صهیونیستی می‌گویند که از آمریکا و متحدان اروپایی‌اش می‌خواهند در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در ژوئن برای تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران فشار بیاورند.

انتظار می‌رود هولاتا با سالیوان درباره سفر آتی بایدن به خاورمیانه نیز رایزنی کند. همچنین سفر مشاوران بایدن به عربستان سعودی و پیشرفت مذاکرات آمریکا با مقامات سعودی درباره جزایر دریای سرخ و مراحل احتمالی عادی‌سازی از جمله دیگر مسائلی است که سالیوان از آن‌ها مطلع خواهد شد و بحث درباره آن‌ها نیز انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا