13 هزار و 695 نفر برای نهضت ملی مسکن در شهرستان بروجن نام‌نویسی کردند


13 هزار و 695 نفر برای نهضت ملی مسکن در شهرستان بروجن نام‌نویسی کردند

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: 13 هزار و 695 نفر از شهرستان بروجن برای بهره‌مندی از طرح نهضت ملی مسکن در 6 مرحله نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی مقصودی روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان بروجن به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این تعداد پنج هزار و ۹۴۴ متقاضی واجد شرایط بوده و سه هزار و ۱۰۴ نفر شرط سکونت را داشته‌اند.

وی افزود: از مجموع واجدان شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بروجن دو هزار و ۸۹۱ نفر افتتاح حساب کرده و یک‌هزار و ۸۹۰ نفر در ۶ شهر از این شهرستان واریز وجه داشته‌اند.

مقصودی سهمیه سالانه شهرستان بروجن در طرح نهضت ملی مسکن را یک‌هزار و ۷۴۱ واحد مسکونی و در مجموع چهار سال برابر ۶ هزار و ۹۶۶ واحد مسکونی اعلام کرد و گفت : عملیات اجرایی ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان از سال قبل آغاز شده است.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح خودمالکان در شهرستان بروجن ۴۱ متقاضی برای ساخت ۱۰۲ واحد مسکونی اعلام آمادگی و در سامانه مرتبط نام‌نویسی کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای تکمیل هر کدام از فرهنگسراهای گندمان و فرادنبه ۱۵ میلیارد ریال نیاز است.

وی گفت: در سال گذشته ۳۶ کیلومتر جاده‌سازی در محورهای ارتباطی شهرستان بروجن اجرایی و ساخته شده است.

مقصودی تاکید کرد: برای اجرای نیوجرسی در جاده بروجن به لردگان یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و به‌منظور ساخت پل کره‌بس ۹۰۰ میلیارد ریال اسناد به مناقصه گذاشته شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۴۲۰ طرح با ۱۰ هزار و ۶۰۵ نفر اشتغال‌زایی و ۱۲۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرستان بروجن در حال اجرا است.

سجاد رستمی تاکید کرد: عملیات اجرایی ساخت ۸۳ طرح تولیدی صنعتی در شهرستان بروجن بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم‌اکنون ۱۴ معدن فعال در این شهرستان مشغول کار است.

وی افزود: برای احداث جاده مجتمع معدنی کژدمی شهرستان بروجن ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سال‌جاری پیش‌بینی شده و برق‌رسانی این طرح در مرحله مطالعات است.

رستمی تصریح کرد: طرح ۸۰۰ هزار تنی فولاد سفیددشت شهرستان بروجن با ۷۰۰ نفر اشتغال‌زایی، طرح استحصال دولومیت از منیزیم با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و طرح‌های نساجی و تولید کاشی شهرستان بروجن به‌زودی و در سال‌جاری بهره‌برداری می‌شود.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی پارک پتروشیمیایی بروجن با ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، ۵۰ واحد تولیدی زیرمجموعه، ۶۵ محصول و سه هزار نفر اشتغال‌زایی به‌زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از مجموع سه هزار و ۴۰۰ تخت اقامتی در مراکز دولتی مجوز از این اداره‌کل یک‌هزار و ۲۰۰ تخت مختص شهرستان بروجن است.

علیرضا جیلان تاکید کرد: با بهره‌برداری از مجتمع گردشگری چغاخور شهرستان بروجن تا پایان سال‌جاری این تعداد تخت ۲ برابر می‌شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته برای طرح‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجن ۲۶ میلیارد ریال مصوب و از این مبلغ هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تخصیص داده شد.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج