اجرای عدالت ملاک توزیع بودجه و اعتبارات در استان/ رعایت قانون فصل الخطاب تصمیمات شورای برنامه‌ریزی کردستان است


اجرای عدالت ملاک توزیع بودجه و اعتبارات در استان/ رعایت قانون فصل الخطاب تصمیمات شورای برنامه‌ریزی کردستان است

رکنا: استاندار کردستان اجرای عدالت را ملاک اصلی در راستای توزیع بودجه و اعتبارات در این استان عنوان کرد.

به گزارش رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان با اشاره به لزوم رعایت عدالت در توزیع اعتبارات، بیان کرد: ملاک اصلی در توزیع اعتبارات و بودجه استان رعایت عدالت است و انتظار می رود این مهم در سطح استان و شهرستانها مورد توجه قرار گیرد.

وی شورای برنامه ریزی و توسعه استان را مهمترین شورای در حوزه مدیریت، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری عنوان و بر حضور مدیران دستگاه‌ها در جلسات تاکید کرد و گفت: اصرار دارم که در تصمیم‌گیری های شورای برنامه ریزی و توسعه استان به قانون عمل شود و تنها نظر شخص استاندار در تصمیم گیری ها اعمال نشود، چرا که استاندار نیز در این شورا فقط یک رای دارد.

زارعی کوشا افزود: همه اعضای شورا نظرات خود را به صورت شفاف و علنی اعلام کنند و حتی اگر لازم باشد اعلام نظر در خصوص هر تصمیمی با رای مخفی انجام شود.

وی به توزیع اعتبارات شهرستانی در جلسه آتی شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز اشاره کرد و گفت: اولویت و سیاست ما در توزیع اعتبارات شهرستانی مبتنی بر نگاه عدالت محور و اولویت های توسعه‌ای استان است.

استاندار کردستان همچنین به شعار اعلامی سال از سوی رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه و رویکرد دولت کاملا مبتنی و متناسب با فرامین مقام معظم رهبری است و همه مدیران باید خود را با این نوع دیدگاه و سیاست وفق دهند.

وی اضافه کرد: رهبری عظیم الشان امسال به حوزه تولید دانش بنیان تاکید دارند و همه دستگاه‌ها نیز باید تا پایان مردادماه برنامه ها و طرحهای خود را در این بخش جمع بندی و جهت تبادل موافقتنامه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال کنند.

تکمیل بانک اطلاعاتی از پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌ها در استان، معرفی املاک مازاد دستگاه‌ها برای تخصیص به طرح نهضت ملی مسکن، برنامه ریزی و رعایت ضوابط اجرایی بودجه از دیگر تاکیدات استاندار کردستان به مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی بود.

در جریان برگزاری این جلسه همچنین در خصوص تعیین تکلیف زمین تعاونی لشکر ۲۸ پیاده کردستان و الحاق ۳۶۰ هکتار به شهر کامیاران نیز تصمیم گیری لازم اتخاذ شد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح