تحلیل جدیدترین لیست تیم ملی فوتبال ایران؛ چشمان اسکوچیچ بسته است؟


تحلیل جدیدترین لیست تیم ملی فوتبال ایران؛ چشمان اسکوچیچ بسته است؟

در جدیدترین لیست ارائه شده تیم ملی فوتبال، اما و اگرهای زیادی دیده می‌شود و مشخص نیست دراگان اسکوچیچ بر چه اساسی برخی نفرات را به اردو فراخوانده است.

به گزارش مشرق، با دعوت از ۲۵ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال ایران، پروسه آماده‌سازی این تیم برای حضور در جام جهانی قطر آغاز شد. جدیدترین فهرست اسکوچیچ همچون لیست‌های گذشته این مربی با اما و اگرهایی همراه است. گرچه همیشه سرمربی در دعوت از بازیکنان موردنظرش محق دانسته می‌شود و این موضوع را به سلیقه وی ربط می‌دهند اما نمی‌توان به دعوت و همینطور عدم دعوت از برخی بازیکنان خرده نگرفت.

در ادامه بررسی لیست تیم ملی فوتبال در پست‌های مختلف را می‌خوانید.

اسکوچیچ برای پست دروازه‌بانی، علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی و امیر عابدزاده را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است. حسینی در لیگ برتر بهترین دروازه‌بان بود و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. این دروازه‌بان یکی از عوامل قهرمانی استقلال در لیگ محسوب می‌شود و مصداق این موضوع، کلین‌شیت او در ۱۶ بازی بود. به همین خاطر دعوت از حسینی به اردوی تیم ملی کاملا طبیعی است.

تحلیل جدیدترین لیست تیم ملی فوتبال ایران؛ چشمان اسکوچیچ بسته است؟

بیرانوند از زمانی که از پرسپولیس رفته در آنتورپ بلژیک و پس از آن در بوایستا پرتغال بازی کرده؛ اما در هیچ کدام از این دو تیم عملکرد موفق نداشته است. به همین خاطر است که وی تصمیم گرفته در سال منتهی به جام‌جهانی به ایران بازگردد. اگر معیار دعوت بیرانوند به اردوی تیم ملی، عملکردش در رده باشگاهی باشد قطعا او نباید به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد؛ با این حال تجربه حضور در جام‌جهانی روسیه باعث شد این دروازه‌بان در جدیدترین لیست اسکوچیچ حضور داشته باشد.

امیر عابدزاده پس از درخشش در لیگ پرتغال، راهی تیم پونفرادینا اسپانیا که در لالیگا ۲ حضور دارد رفت. پسر عقاب آسیا در تیم اسپانیایی دروازه‌بان ثابت تیمش بود و حتی به ترکیب اصلی تیم ملی هم رسید؛ اما اشتباه عجیبش در بازی مقابل کره جنوبی برای او گران تمام شد تا بیرانوند یک بار دیگر درون دروازه تیم ملی بایستد. عابدزاده شایستگی دعوت به تیم ملی را داشت و شاید حتی شانس بازی در جام جهانی را هم داشته باشد؛ اما بعید است اسکوچیچ چنین تصمیمی بگیرد.

در خط دفاعی عارف آغاسی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عارف غلامی، سیدمجید حسینی، میلاد محمدی، امید نورافکن، صالح حردانی و صادق محرمی به تیم ملی دعوت شدند. آغاسی که به دلایل نامعلوم از استقلال جدا و راهی تیم فولاد شد به این خاطر به اردوی تیم ملی دعوت شد که شجاع خلیل‌زاده مصدوم است و باید تا زمانی که این بازیکن از مصدومیت رهایی پیدا می‌کند خودش را به اسکوچیچ اثبات کند. هر چند اگر این اتفاق رخ دهد و آغاسی در فرصت اندکی که به او داده می‌شود درخشان حاضر شود بعید است اسکوچیچ جسارت خط زدن خلیل‌زاده را داشته باشد.

تحلیل جدیدترین لیست تیم ملی فوتبال ایران؛ چشمان اسکوچیچ بسته است؟

کنعانی‌زادگان (هرچند با محرومیت انضباطی به دلیل برخی حواشی مواجه شده)، حسینی، غلامی، حسینی، میلاد محمدی و نورافکن هم همچون گذشته جزو بازیکنان مورد نظر اسکوچیچ هستند و کسی نمی‌تواند به سرمربی تیم ملی بابت دعوت از این بازیکنان خرده بگیرد. نکته مهم در لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی، حضور صالح حردانی در این لیست است. حردانی که پیش از حضور در استقلال به تیم ملی دعوت می‌شد با پوشیدن پیراهن آبی و با وجود انجام بازی‌های درخشان برای این تیم از لیست بازیکنان مورد نظر اسکوچیچ خارج شد؛ با این حال حردانی انقدر عملکرد خوبی در استقلال داشت که مربی کراوت تیم ملی مجبور شد یک بار دیگر او را به تیم ملی دعوت کند.

صادق محرمی که بازیکن مورد علاقه اسکوچیچ است در لیگ کراوسی روزهای خوبی را سپری نکرد و در تیم دیناموزاگرب یا نیمکت‌نشین است یا از روی سکوها بازی‌های تیمش را دنبال می‌کند و به ندرت به بازی گرفته شد. قطعا نمی‌توان در این خصوص به اسکوچیچ حق داد. چرا که محرمی حتی در بازی‌هایی که برای تیم ملی به میدان رفته هم درخشش خاصی نداشته و عملکردش معمولی و متوسط بوده است. قطعا اگر محرمی همین وضعیت را در لیگ ایران داشت هرگز به تیم ملی دعوت نمی‌شد.

تحلیل جدیدترین لیست تیم ملی فوتبال ایران؛ چشمان اسکوچیچ بسته است؟

بیشترین ابهام جدیدترین لیست تیم ملی به هافبک‌های دعوت شده مربوط می‌شود. حاج صفی بدون هیچ دلیل خاصی و در هر شرایطی در همه لیست‌های تیم ملی حضور دارد. این بازیکن در هیچ زمانی بازیکن موفقی برای تیم ملی نبوده است؛ اما انگار هیچ معیاری خاصی برای دعوت حاج‌صفی به تیم ملی در نظر گرفته نشده است. امید ابراهیمی که مدت‌ها از تیم ملی دور بود در ۳۴ سالگی بار دیگر به اردوی این تیم دعوت شد. او همچنان در لیگ قطر حضور دارد؛ اما با روزهای اوجش فاصله گرفته و دعوت از این بازیکن هم یکی دیگر از ابهامات لیست جدید تیم ملی است.

عزت‌اللهی، نوراللهی، مهدی‌پور و سرلک هم دیگر هافبک‌های تیم ملی هستند. هیچ یک از این بازیکنان سطح فنی بسیار بالایی ندارند و موجودیت فوتبال ایران در خط هافبک به همین بازیکنان محدود می‌شود.

اسکوچیچ برای فاز هجومی تیم ملی، امیرحسین حسین زاده، علیرضا جهانبخش، علی قلی زاده، مهدی طارمی، سردار آزمون، اللهیار صیادمنش و علی علیپور را به تیم ملی فراخوانده است. تنها شگفتی که در دعوت از بازیکنان هجومی وجود دارد به دعوت از علیپور مربوط می‌شود. بازیکنی که به تازگی از تیم ماریتیمو پرتغال جدا و راهی تیم ژیل ویسنته شده است.

در لیست تیم ملی فوتبال جای بازیکنان موفق لیگ برتر ایران خالی است. اسکوچیچ باید پاسخگوی این سوال باشد که چرا دانیال اسماعیلی‌فر با وجود بازی‌های قابل قبول برای سپاهان نباید در لیست تیم ملی باشد؛ اما محرمی که بازیکن همیشه نیمکت‌نشین دینامو زاگرب است باید بازیکن ثابت تیم ملی باشد.

سعید صادقی با ۱۳ پاس گل جایی در لیست تیم ملی ندارد. با رفع مصدومیت وحید امیری و سامان قدوس همان یکی دو بازیکنی که به واسطه درخشش در لیگ برتر به تیم ملی دعوت شدند هم خط خواهند خورد. اسکوچیچ با وجود اینکه به واسطه مربیگری در لیگ برتر ایران به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد اما ثابت کرده که اعتقادی به این لیگ ندارد؛ وگرنه بازیکن نیمکت‌نشین لیگ‌ درجه دوم کرواسی را به بازیکنان موفق لیگ ایران ترجیح نمی‌داد.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی