کرونا طولانی با عفونت‌های خفیف آغاز می‌شود


کرونا طولانی با عفونت‌های خفیف آغاز می‌شود

نتایج بررسی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که 76 درصد از بیمارانی که مبتلا به کووید-19 طولانی‌مدت شده‌اند، نیازی به بستری‌شدن در بیمارستان نداشتند.

به گزارش مشرق، نتایج بررسی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از بیمارانی که مبتلا به کووید-۱۹ طولانی‌مدت شده‌اند، نیازی به بستری‌شدن در بیمارستان نداشتند. به نقل از ارث، این یافته‌ها تاثیر طولانی و مداوم کووید بر سلامت مردم و سیستم مراقبت بهداشتی را نشان می‌دهد.

کووید طولانی مجموعه‌ای پیچیده از علائم ماندگار یا جدید پس از ابتلاء به بیماری کووید است که می‌تواند ماه‌ها یا حتی بیشتر طول بکشد.

بر اساس گزارش اخیر، بین ۷.۷ میلیون تا ۲۳ میلیون آمریکایی ممکن است در همه‌گیری به این بیماری مبتلا شده باشند. با این حال، شیوع طولانی کووید، علل، پیامدها و درمان‌های بالقوه آن تا حد زیادی نامشخص دارد.

اگرچه مطالعات قبلی استدلال کرده اند، بیمارانی که در مرحله حاد عفونت در بیمارستان بستری شده‌اند در معرض خطر بیشتری برای ابتلاء به کووید طولانی‌مدت هستند اما افرادی با علائم خفیف تا متوسط ‌که نیازی به بستری‌شدن در بیمارستان ندارند نیز می‌توانند علائم ناتوان‌کننده پس از عفونت، مانند تنگی نفس، خستگی و طیف گسترده‌ای از اختلالات شناختی و حافظه را تجربه کنند.

دکتر پدی سنتونگو، استادیار اپیدمیولوژی بیماری‌های عفونی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا گفت: کووید طولانی‌مدت، یک بیماری همه‌گیر از افرادی ایجاد می‌کند که در بیمارستان بستری نشده‌اند اما در نهایت با این ناتوانی فزاینده مواجه شده‌اند.

محققان با تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به ادعاهای بیمه درمانی خصوصی در ایالات‌متحده دریافتند که بیش از دو سوم بیماران مبتلا به کووید طولانی در طول عفونت اولیه خود در بیمارستان بستری نشده‌اند.

دکتر اسسنتونگو نتیجه گرفت: سندرم پس از کووید، احتمالا به یکی از شایع‌ترین بیماری‌های از پیش موجود آینده تبدیل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس