واکنش حماس به تخریب پله‌های تاریخی مسجد ابراهیمی


واکنش حماس به تخریب پله‌های تاریخی مسجد ابراهیمی

جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به اقدام رژیم اشغالگر به تخریب بخش‌هایی از پله‌های تاریخی سفید مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز اطلاع لسانی فلسطین» ، جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به اقدام رژیم اشغالگر به تخریب بخش‌هایی از پله‌های تاریخی سفید مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است که تخریب بخش‌هایی از پله‌های تاریخی مسجد ابراهیمی در الخلیل در چارچوب طرح‌های دشمن برای ساخت پله برقی در این منطقه، جنایتی جدید علیه مقدسات و آثار و نشانه‌های اسلامی و تاریخی ملت فلسطین در این شهر است که با هدف سیطره کامل رژیم اشغالگر بر مسجد ابراهیمی صورت گرفته و این نقض صریح تمامی ارزش‌ها، عرف و قوانین بین‌الملل است.
عبداللطیف قانوع سخنگوی جنبش حماس افزود که بار دیگر مخالفت قاطع خود را با هرگونه پروژه و طرح استعمارگرانه و یهودی‌سازی دشمن در شهر الخلیل و دیگر اراضی فلسطینی اعلام می‌داریم و تاکید می‌کنیم که این رژیم هرگز موفق به تغییر آثار و نشانه‌ها و هویت اسلامی و عربی این شهر نخواهد شد و ملت فلسطین و جریان‌های پویای آن قاطعانه و با تمامی ابزارها در برابر آن خواهند ایستاد.
این جنبش خواستار تحرک و اقدام فوری طرف‌های اسلامی و عربی برای به شکست کشاندن طرح‌های یهودی‌سازی و اشغالگرانه صهیونیست‌ها شد.
لازم به ذکر است که رژیم اشغالگر قدس امروز دوشنبه بخش‌هایی از پله‌های تاریخی سفید مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل را تخریب کرد.
این اقدام به منظور ساخت پله برقی برای راحتی و تسهیل تردد شهرک‌نشینان اشغالگر در این منطقه صورت گرفته است.
پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل